[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15052   , 1403/02/31


در نشست بنياد خيرين مدرس بر لزوم فرهنگ سازي بيشتر براي كمك خيرين به آموزش عالي و دانشگاه ها تاکید شد




در ابتدای جلسه دکتر محمدزاده رئیس هیئت مدیره بنیاد در خصوص انتخاب نماینده بنياد خيرين مدرس در هیئت امنای بنیاد حامیان علم و فناوری ایران و نیز شورای عمومی این بنیاد مطالبی را عنوان کرد و در ادامه اعضای هیئت مدیره بنیاد نيز نظرات خود را در این زمینه مطرح و نامزدهاي خود را معرفی نمودند.


در ادامه دکتر مسلمی نائینی در خصوص ساخت مدرسه از سوی بنیاد غیردولتی خيرين مدرس در مناطق زلزله زده غرب کشور و اقدامات صورت گرفته در این زمینه مطالبی را عنوان کرد و گفت: مذاکراتی با مسئول خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش مناطق زلزله زده غرب کشور انجام شد و به گفته ایشان در مناطق زلزله‌زده، کمک‌های خوبی صورت گرفته و مدرسه به اندازه نیاز ساخته شده و نظر ایشان بر این بود که ساخت مدرسه در مناطق بسیار محروم و دور افتاده در غرب کشور انجام شود و با کمک آموزش و پرورش و بنیاد خیرین مدرس، ساخت مدرسه در منطقه آغاز گردد.


در ادامه اعضای هیئت مدیره بنیاد، نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند و مقرر شد دکتر مسلمی طی تماس با مسئولان آموزش و پرورش منطقه گناوه که به تازگی دچار زلزله شده است؛ وضعیت ساخت مدرسه در آن منطقه را نیز جویا شود و در نهایت بین دو منطقه گناوه و منطقه محروم غرب کشور، یک منطقه انتخاب و به سرعت کار ساخت مدرسه در آن منطقه آغاز گردد.


سپس دکتر جوان گزارشی از بررسي جذب خيرين در طرح های پژوهشی،آموزشی و رفاهی ارائه نمود.


وي تصريح كرد: طی بررسی‌های صورت گرفته، مدلی برای سرمایه گذاری در بسته های آموزشی و پژوهشی پیدا کردیم که بر این اساس ،خیرین می‌توانند از سود پولی که در حساب خود پس انداز نموده اند،مبلغی را برای امور خير اختصاص دهند که صندوق‌های نیکوکاری نیز برای این امر در برخی بانک‌ها ایجاد شده است و طي مذاكره با آنها می‌توان این امر را بهتر ساماندهی نمود .


همچنین می‌توان مبالغ جمع‌آوری شده را در بازارهای سرمایه و با کمک و مشاوره صاحبنظران اين بازار، سرمایه گذاری نمود تا ارزش ریالی مبالغ حفظ شود.


در اين خصوص مقرر شد مذاکراتی با مدیر توسعه سرمایه گذاری دانشگاه نیز انجام شود و بهترين روش اتخاذ گردد.


دکتر محرمی در خصوص بکارگیری و جذب کمک های تشکل‌های غیر رسمی مطالبی را عنوان کرد و گفت: افرادي كه در امور خیر فعال هستند و تشکیلاتی در این زمینه ندارند را می‌توان شناسایی نمود و با معرفی بنیاد خیرین مدرس و بيان نيازها و انتظارات موجود،آنان را ترغيب نمود تا فعالیت‌های خير خود را تحت پوشش اين بنياد انجام دهند.


دکتر سید مهدی موسوی کوهپر نیز بر لزوم ارتباط با سازمان اوقاف کشور در این زمینه تاکید کرد تا طرح‌ها و اموری که در آموزش عالی نیاز به جذب کمک از سوی خیرین دارند معرفی شود و از منابع اين سازمان به خوبی استفاده گردد.


در این راستا مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا کمک به آموزش عالی بیشتر فرهنگ سازي شود و جذب کمک ها به صورت منسجم تر صورت گیرد. زيرا خيرين معمولا در زمينه ساخت مدرسه، مسجد و درمانگاه فعاليت مي كنند و كمك به پروژه هاي علمي و تحقيقاتي دانشگاه ها از سوي خيرين، نياز به فرهنگ سازي و معرفي بيشتر دارد.


مدیر عامل بنیاد خیرین مدرس در خصوص برگزاری مراسم تقدیر سالانه از خیرین اظهار داشت :با توجه به شرایط موجود کرونا، برگزاری جلسات حضوري امكان پذير نبوده و در حال حاضر باید با خيرين مذاکراتی داشته باشیم تا بتوانیم ضمن معرفی بیشتر بنیاد خیرین و بيان نيازهاي موجود، بخشي از پروژه هاي دانشگاه را به كمك خيرين به انجام برسانیم.


در ادامه نصرتي با اشاره به اقدامات لازم جهت راه اندازي وب سایت بنیاد تصريح كرد: فعالیت ما در زمینه تولید محتوا می باشد و هم اکنون نیز اخبار و گزارش هاي مربوط به معرفي، فعاليت و جلسات بنياد خيرين در صفحه اختصاصي بنياد در سايت دانشگاه منعکس می‌شود، اما طراحی وب سایت، کاری تخصصی است و باید سایتی زیبا، جذاب و مخاطب پسند طراحی شود و ما می‌توانیم در این راستا از ظرفیت‌های دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر استفاده نماییم یا با پرداخت هزینه، پلتفرم های آماده‌ تهیه شود.


در پایان دکتر محمدزاده به بازدید از موزه جنگ و نیاز این موزه به کمک‌های فنی و هنری اعضای هیئت علمی دانشگاه اشاره کرد و مقرر شد یک روز جهت بازدید اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین از این موزه تعیین گردد.



15:18 - چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400    /    شماره خبر : 15052    /    تعداد نمايش خبر : 730