[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15079   , 1403/02/19


دانشگاه تربیت مدرس در میان دانشگاه های اثرگذار دنیا بر اساس اهداف توسعه پایدار


دانشگاه تربیت مدرس در دو هدف "آب پاک و تصفیه فاضلاب(SDG6) " و "صنعت، نوآوری و زیر ساخت (SDG9) " رتبه ۲۰۰-۱۰۱ ، در هدف "انرژی مقرون به صرفه و پاک (SDG7) رتبه ۳۰۰-۲۰۱و در "شغل شایسته (SDG8)" رتبه ۶۰۰-۴۰۱ را به دست آورده است. در هدف "مشارکت برای تحقق اهداف توسعه پایدار (SDG 17)"، رتبه ۶۰۰-۴۰۱ و در کل نیز رتبه ۶۰۰-۴۰۱ را از میان ۱۱۱۵ شرکت کننده، کسب نموده است.

همچنین مقایسه رتبه دانشگاههای ایران در پنج هدف از اهداف توسعه پایدار نشان میدهد، دانشگاه تربیت مدرس درصنعت، نوآوری و زیرساخت SDG 9) ( در بین دانشگاههای ایران در جایگاه دوم و در انرژی مقرون به صرفه و پاک(SDG7)، مشارکت برای تحقق اهداف توسعه پایدار (SDG 17) ،شغل شایسته(SDG8)و آب پاک و تصفیه فاضلاب(SDG6) در جایگاه سوم قراردارد.

گفتنی است دانشگاه تربیت مدرس در sdg6 در میان ۵۲۰ دانشگاه و sdg9 در میان ۶۸۰ دانشگاه جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر محسوب می شود.

در رتبه بندی ۲۰۲۱ تأثیرات دانشگاه‌ها که از سوی نظام رتبه بندی بین المللی تایمز منتشر شد، ۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع یک هزار و ۱۱۵ دانشگاه موثر دنیا قرار گرفتند. تایمز در این رتبه بندی، دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند. اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است که موسسه تایمز برای این رتبه بندی از آنها استفاده کرده است.



14:33 - سه شنبه 7 ارديبهشت 1400    /    شماره خبر : 15079    /    تعداد نمايش خبر : 1468