[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15189   , 1403/02/20


همکاری دانشگاهیان ضامن بلوغ و تعالی مستمر دانشگاه است


دکتر محمدتقی احمدی با نکوداشت حماسه سوم خرداد، تقارن آیین نمادین کاشت سه سرو با روز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و گفت: کاشت سه نهال سرو در دانشگاه مقارن شد با سوم خرداد، روزی که سروقامتان دفاع مقدس با ایثار و از جان گذشتگی در برابر متجاوزان و دشمنان از شرق و غرب و دشمن بعثی سینه سپر کردند و در عملیات بیت المقدس فتح الفتوحی رقم زدند و خرمشهر را از وجود دشمن پاک و آزاد کردند. این پیروزی بزرگ سرآغاز پیروزی های بعدی شد و خشنودیم که این تقارن حاصل شد.

وی افزود: این سه سرو که امروز رسما معرفی و بطور نمادین کاشته شدند، بیانگر این هستند که دانشگاه در آستانه چهل سالگی خود هنوز مانند سروی زیبا به بلوغ و تعالی بیشتر می نگرد و با وجود پیشرفت های بسیار، جای رشد بیشتر و فعالیت های درخشان تر دارد. در عین حال کاشت سه سرو، مسئولیتی برای دانشگاهیان تبیین می کند به طوریکه دانشگاهیان باید از آنها نگهداری کنند و رشد و نمو آنها را تضمین نمایند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: برنامه های ارزنده ای که اساتید و دانشجویان برای تعالی دانشگاه از آنها پشتیبانی کردند، همچنین برنامه هایی که در طرح تحول تدوین شد و تا کنون نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، باید مانند نگهداری از این سه سرو، پایش شود تا در سال های آتی همانگونه که این نهال ها رشد کرده و به قامت بلندی رسیدند و در مقابل آسیب ها و از گزند حوادث و تغییرات در امان ماندند، برنامه ها و اهداف دانشگاه نیز دنبال شود.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: همه باید در مسیر پیشرفت و تعالی دانشگاه تلاش کنیم و فعالیت های ما نه برای خودمان بلکه برای خدمت به جامعه باشد. هر یک از دانشگاهیان اعم از مسئول، مدیر و غیره باید برای خدمت به انسانیت و جامعه قدم بردارد و در راهی که منش، روش و سیره ائمه اطهار آن را مشخص کرده و همانا خدمت به جامعه است، گام بگذارد.

وی تاکید کرد: در این مسیر نباید به دنبال منافع و سلایق شخصی خود باشیم تا برنامه هایی که توسط خدمتگزاران قبلی و فعلی تدارک دیده شده به درستی پیش رود. همه دانشگاهیان باید در یک مسیر برای تعالی دانشگاه با یکدیگر پیوند بخورند و همین پیوستگی ضامن رشد و بلوغ مستمر دانشگاه خواهد بود. این پیامی است که سروها به ما می دهند و از ما می خواهند که پشتیبان رشد و نمو آنها باشیم.

رئیس دانشگاه در پایان ضمن تشکر از کلیه افرادی که در طراحی این نمادها، تعریف شعار دانشگاه و برنامه ریزی و اجرای این مراسم شرکت داشتند گفت: با تعاون و همکاری مستمر دانشگاهیان باید این میثاق را پاس بداریم و در سال های آینده نیز به رشد ادامه دهیم و در این مسیر از این سروهای رشد یافته الهام بگیریم. دانشگاه مسئولیت تربیت و پرورش انسان های متخصص، توانمند و کامل را به عهده دارد و باید این مسیر را با برادری، تفاهم، صبر و تلاش برای دهه های آینده به خوبی بپیماید تا جامعه به تعالی برسد.



08:01 - سه شنبه 4 خرداد 1400    /    شماره خبر : 15189    /    تعداد نمايش خبر : 1262