[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15291   , 1403/02/20


مسابقه "گفتگو با خدا" ویژه فرزندان دانشگاهیان برگزار مي شود



با توجه به نزديك شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت و با هدف ايجاد حس نشاط معنوي در خانواده ها، معاونت دانشجوئي و فرهنگي ـ اجتماعي دانشگاه در نظر دارد مسابقه اي را با مشاركت فرزندان دانشگاهيان با موضوع نماز، برگزار نمايد.


این مسابقه در ٥ بخش جداگانه شامل مسابقه موذن برتر (مختص پسران)، نقاشي نماز،خاطره نماز، صوت احسن و اجرای نمایشنامه برگزار می‌شود و فقط فرزندان اعضای هیات علمی، دانشجویان و كاركنان دانشگاه تربیت مدرس، می‌توانند در آن شرکت نمایند. هر خانواده دانشگاهی تربیت مدرس، می‌تواند در یك یا همه بخش‌های مسابقه شركت نماید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.


محدوده سنی برای شرکت فرزندان در مسابقه در سه گروه سنی پیش‌دبستانی، ابتدائی و متوسطه می‌باشد. در هر گروه سنی فقط یک نفر به عنوان نفر برتر آن بخش مسابقه، انتخاب خواهد شد.


در بخش‌هایی كه به‌ صورت جداگانه برای دختران و پسران برگزار می‌شود، داوری به صورت مجزا خواهد بود.


جوایز نفرات برتر مسابقه در گروه سنی پیش دبستانی ٢٠٠ هزار تومان، گروه سنی ابتدائی: ٢٥٠ هزار تومان و گروه سنی متوسطه ٣٠٠ هزار تومان مي باشد.


مهلت ارسال آثار تا ٣١ تیرماه ١٤٠٠ می‌باشد و نیاز به هیچگونه ثبت‌نامی در این زمینه نيست.


آثار مربوط به بخش "موذن برتر"، "نقاشی نماز" و "خاطره نماز" كه به صورت مشترك بین دختران و پسران برگزار می‌شود به آدرس الكترونیكی foad@modares.ac.ir ارسال شود.


آثار مربوط به بخش "صوت احسن" و اجرای نمایشنامه"بچه نماز خون، بی‌ادب نمی‌شه" به صورت مجزا برای دختران و پسران به آدرس الكترونیكی foad@modares.ac.ir پسران و mfe@modares.ac.ir دختران ارسال گردد.


شركت كنندگان در هربخش، مشخصات كامل خود را شامل نام و نام خانوادگی شركت كننده و عضو مرتبط با دانشگاه (دانشجو، عضو هیات علمی یا كارمند)، تلفن تماس ثابت و همراه، نام بخش مسابقه و نیز گروه سنی فرزند را قید نمایند.


علاقه مندان برای هرگونه پرسش و یا رفع إبهام می‌توانند با شماره تلفن ٠٢١٨٢٨٨٤٢١٤ واحد امور قرآنی دانشگاه تماس حاصل نماييد.


گفتنی است ضبط اذان در حداكثر ٥ دقيقه می‌تواند به صورت فیلمبرداری در منزل، مسجد و یا هر جای مناسبی انجام شود. فیلمبرداری با تلفن همراه یا دوربین فیلمبرداری مجاز است.


مسابقه "نقاشی نماز" (مشترك بین پسران و دختران) نيز شامل ارائه یك نقاشی با موضوع نماز خواندن در خانه یا مسجد به صورت فرادا یا جماعت و یا هر موضوعی مرتبط با نماز و مسجد اعم از وضو گرفتن، سن تكلیف، پوشش و حجاب در نماز و ... مي باشد. نقاشی در کاغذ سفید بدون خط و در اندازه A4 و به‌صورت آزاد با مداد رنگی، مداد شمعی و یا هر وسیله دیگر امکان پذیر است.


در خصوص مسابقه "خاطره نماز" (مشترک بین پسران و دختران) نيز شركت كنندگان مي توانند خاطره ارسالی را در حداكثر ٣ صفحه A4 با موضوع" اولین نمازی که خواندم" یا "چگونه نماز خوان شدم" و یا هر موضوعی درباره نماز كه خاطره اي را در ذهن آنان به جا گذاشته باشد، ارسال كنند.


مسابقه "صوت احسن" (پسران و دختران به صورت جداگانه) نيز حفظ و قرائت سوره حمد به همراه ٥ سوره از جزء ٣٠ قرآن کریم به دلخواه شركت‌كنندگان و قرائت به روش ترتیل و ضبط تلاوت فقط به صورت تصویری را شامل مي شود.


مسابقه اجرای نمایشنامه "بچه نمازخون، بی‌ادب نمی‌شه" (پسران و دختران به صورت جداگانه) نيز شامل اجرای یک نمایشنامه ساده و جذاب، حداكثر در ١٠ دقیقه با درون مایه طنز، درباره اینکه "بچه نمازخون بی‌ادب نمی‌شه" و یا هر موضوع دیگری كه با نماز در ارتباط باشد، خواهد بود. كمك گرفتن از بزرگترها در اجرای نمایش، یعنی به صورت مشترك (فرزند – والدین) بلامانع است.





14:04 - يکشنبه 23 خرداد 1400    /    شماره خبر : 15291    /    تعداد نمايش خبر : 494