[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15319   , 1403/02/20


تشريح شاخص هاي ارزيابي جهت تدوين برنامه سه ساله بنياد خيرين مدرس


در ابتدای این نشست دکتر مسلمی نائینی مدیر عامل بنیاد گزارشی از روند قرارداد ساخت مدرسه در روستای کلر در منطقه گناوه و اخذ نظر دفتر فنی و مدیریت حقوقی و قراردادها دانشگاه در خصوص قرارداد منعقده ارائه کرد. در ادامه مقرر شد مبلغ دقیقی که از سوی بنیاد جهت ساخت مدرسه اهدا خواهد شد در قرارداد ذکر و مراحل پرداخت در سه مرحله شامل ۳۰ درصد پس از امضای توافقنامه، ۴۰ درصد پس از امضای قرارداد با پیمانکار، تحویل زمین و تحویل نقشه ها و ۳۰ درصد پس از سفت کاری انجام شود.


در ادامه غلامرضا خاکسار گزارشی از روند ثبت بنیاد ارائه کرد و گفت: در پي تغيير اساسنامه و تغيير تعداد اعضاي هيات مديره بنياد خيرين مدرس، صورتجلسات بنياد به ثبت رسيد و اعضاي هيات مديره از سوي وزارت كشور تاييد و طي هفته جاري، نامه ثبت بنياد از سوي سازمان ثبت شركت ها صادر شد و متعاقب آن آگهي در روزنامه رسمی کشور چاپ و امضاهاي جديد در بانك تعريف گردید.


در ادامه دکتر خسرو خواجه گزارشی از برگزاری جلسه با معاون سازمان اوقاف كشور ارائه نمود و اظهار داشت: سازمان اوقاف، طرحی برای مسکن اساتید جوان طراحی کردند که در زمین های اوقافی ساختمانهايی ساخته شود و اساتيد جوان در آنجا ساکن شوند که بر این اساس، سازمان اوقاف زمین‌ها را در اختیار اساتید قرار داده و با سرمایه‌گذاری تعدادی از اساتید و ساخت ساختمان در زمين ها، واحدها در اختیار آنان قرار می‌گیرد و پس از پایان دوره سکونت، مبلغ پرداخت شده به آنها عودت داده می‌شود.


در ادامه مقرر شد موضوع با دکتر موسوی معاون توسعه منابع و سرمايه انساني دانشگاه مطرح گردد تا از طریق اداره رفاه و یا به صورت مشترک با بنياد خيرين پيگيري شود.


سپس محمد دکتر جوان در خصوص برنامه سه ساله بنیاد بر اساس شاخص‌های ارزیابی بنیادهای خیرین مطالبی بیان کرد.


وي اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های ارزیابی بنیاد های خیرین که از سوی دانشگاه کاشان تدوين شده بود، ۱۲ شاخص اصلی استخراج شد که شامل تعداد کل واقفان و خیرین دانشگاه، متوسط منابع اهدایی هر خیر و واقف، کل سرمایه بنیاد، نسبت منابع حاصل از خيرين و وقف به كل منابع دانشگاه، مقالات و كتب معتبر در حوزه وقف در آموزش عالي، نسبت هزينه هاي جاري بنياد به كل منابع حاصل از خیرین و وقف، مبلغ سرمايه گذاري در پروژه هاي عمراني دانشگاه، مبلغ سرمايه گذاري در فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه، مبلغ سرمايه گذاري در تجهيزات و امكانات دانشگاه، مبلغ سرمایه گذاری در حمایت از دانشجویان دانشگاه، مبلغ سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های پژوهشی و مبلغ سرمایه‌گذاری در فعالیت های نوآوری و کارآفرینی خيرين دانشگاه می باشد.


وي افزود: بر این اساس، مقدار شاخص ها باید در سالهای ۹۸ و ۹۹ مشخص شود و مقدار آنها برای سال‌های آتی تا ۱۴۰۴ نيز تعيين گردد و معلوم شود بر اساس این شاخص‌ها چه کارهایی باید در آینده انجام شود و برنامه عملیاتی بنیاد چه خواهد بود .


در ادامه پس از بیان نظر اعضاء و برخي ديگر از شاخص ها، مقرر شد مقدار شاخص های سال ۹۸ و ۹۹ در جدول مربوطه کامل شود تا بر اساس پیش بینی شاخص های تعیین شده براي سه سال آينده، برنامه راهبردی و عملیاتی بنياد تدوين و در جلسه آتی بنياد گزارش آن ارائه شود.


در ادامه نشست دكتر محمدزاده رييس هيات مديره بنياد خيرين مدرس، بر لزوم پيگيري به موقع مصوبات جلسات بنياد تا حصول نتيجه نهايي تاكيد كرد.


در بخش دیگری از این نشست غلامرضا خاکسار در خصوص جذب همکار بازنشسته دانشگاه برای پیگیری امور بنياد توضیحاتی ارائه کرد.


وي تصريح كرد: تابلوي بنياد خيرين مدرس، نصب و اتاق در نظر گرفته شده براي بنياد، آماده و تجهيز شده است و با آقای ابراهیمی همکار بازنشسته دانشگاه، مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد پس از عقد قرارداد از اول تیرماه در دفتر بنياد حضور داشته باشند و امور مربوط به بنیاد را پیگیری نمایند.


در پايان نشست مقرر شد طی نامه‌ای از واحدها و معاونت‌های مختلف دانشگاه درخواست شود که بسته‌های پیشنهادی و نيازهاي خود را به بنیاد خيرين اعلام و بنیاد طي مذاكره با خيرين، پیشنهادهای مطرح شده را پیگیری و اقدام نماید.






20:31 - شنبه 29 خرداد 1400    /    شماره خبر : 15319    /    تعداد نمايش خبر : 544