[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15343   , 1403/02/19


اعلام نتایج نهایی دومین جشنواره حیات


بنابر اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره حیات، هیات داوران داستان «سوز کمانچه در عصر یخبندان»، نوشته روح‌الله صالحی را به عنوان اثر برگزیده بخش بزرگسال و برنده جایزه «قلم زرین مدرس» معرفی کرد و سه داستان «روزنوشت‌های یک محبوس»، نوشته‌ی پروانه قهساره‌زاده، «مخمصه»، نوشته‌ی عزیزالله محمدپور و «بچه‌ی آدم»، نوشته‌ی طناز مظفری، را به عنوان آثار برتر مورد تحسین قرار داد.

هیات داوران همچنین در بخش کودک دو داستان «کرونا در بیشه‌ی سرسبز» نوشته‌ی یاسمین زهرا حاضری و «ویروس‌های قلقلی» نوشته‌ی محمدحسین احمدیان را به عنوان برندگان جایزه «قلم سبز مدرس»، معرفی کرد و داستان خط‌خطی ساحل نوشته‌ی تینا فتح‌اللهی نیز به عنوان اثر برگزیده‌ی این جشنواره در بخش نوجوان برنده‌ی جایزه «قلم‌سبز» مدرس شد.

هوشنگ مرادی کرمانی، حسن میرعابدینی و دکتر آبتین گلکار سرداوران اصلی این رویداد ادبی بودند.

گفتنی است دبیرخانه دائمی «جشنواره‌ حیات» در چارچوب مسئولیت اجتماعی دانشگاه تربیت‌مدرس و با هدف توجه به مسائلی که در حیات اجتماعی، زیستی و روانی بشر دارای اهمیت بسزایی دارد، تاسیس شده است.

فراخوان دومین دوره این جشنواره ادبی با شعار «دوباره زندگی»، موضوع ویروس کرونا در حیات انسان را مورد توجه قرار داد که در پایان مهلت مقرر، ۱۰۲ اثر در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره رسید و از این تعداد نیز ۳۷ اثر به بخش داوری نهایی راه یافتند.

نخستین جشنواره ادبی حیات با شعار «آب، داستان حیات» پیش از این با هدف گفتمان‌سازی برای مصرف بهینه آب و تبیین تهدید خشکسالی برگزار و در حاشیه از زنده‌یاد «نجف دریابندری» به عنوان یکی از چهره‌های پیشکسوت ادبیات داستانی ایران، قدردانی شده بود.



15:25 - چهارشنبه 2 تير 1400    /    شماره خبر : 15343    /    تعداد نمايش خبر : 1071