[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15345   , 1403/02/31


دانشگاه ها پشتیبان استقلال علمی و استراتژیک کشور هستند



در ابتدای این نشست رییس دانشگاه ضمن بیان اخبار مهم، کسب رتبه دومین دانشگاه برتر کشور از سوی فدراسیون سرآمدان علمی را تبریک گفت و اظهار داشت: در ششمین دوره انتخاب سرآمدان علمی کشور، دانشگاه تربیت مدرس موفق به کسب رتبه دوم شد. در این مراسم یکصد محقق کشور به عنوان سرآمد علمی و ۱۵ محقق به عنوان سرآمد علمی جوان انتخاب شدند که در میان برگزیدگان، ۸ محقق از دانشگاه تربیت مدرس حضور دارند. در این فهرست دکتر علی مرسلی از دانشگاه تربیت مدرس رتبه نخست سرآمدان علمی کشور را از آن خود کرد. همچنین دکتر میرفضل الله موسوی، دکتر غلامرضا موسوی، دکتر علیرضا محجوب، دکتر علیرضا ریاحی بختیاری، دکتر عیسی یاوری، دکتر یدالله یمینی و دکتر محمود علی اف خضرایی (سرآمد علمی جوان) به ترتیب به عنوان سرآمدان علمی از دانشگاه تربیت مدرس معرفی شدند.



دکتر احمدی در ادامه از صدور احکام مربوط به طرح همسان سازی اعضای هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت خبر داد که با پیگیری های دانشگاه های برتر کشور و پشتیبانی وزارت علوم و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به مرحله اجرا رسید.



رییس دانشگاه همچنین به برگزاری نشست هیات امنای دانشگاه اشاره کرد و گفت: آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه در دولت فعلی ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد و برخی امور باقیمانده که نیاز به مصوبات هیات امنا دارند در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.



احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور مردم در انتخابات اخیر، ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب تصریح کرد: ایشان فردی هستند که به دانشگاه و مسائل مربوط به علم و فناوری توجه خاص و ویژه ای دارند و امیدوارم در دوران مسئولیت وی، شاهد اعتلای بیش از پیش دانشگاه ها که پشتیبان استقلال علمی و استراتژیک کشور هستند، باشیم.



سپس دکتر کلباسی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به هماهنگی صورت گرفته میان دانشکده های مرتبط با برگزاری رشته فناوری سلول های بنیادی مهندسی بافت گفت: در این راستا جلساتی با روسای دانشکده‌های مرتبط برگزار و ابهامات مطرح شده برطرف گردید
.



کلباسی افزود: بر اساس توافق حاصل شده مقرر گردید؛ این رشته با محوریت دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دایر و یک گروه راهبردی متشکل از سه عضو از دانشکده علوم پزشکی، سه عضو از دانشکده علوم پایه، دو عضو از دانشکده مهندسی شیمی، یک عضو از دانشکده علوم ریاضی تشکیل تا در مورد نحوه برگزاری دروس به صورت مشترک و استفاده از اساتید بازنشسته و ... تصمیمات لازم اتخاذ نمایند.



معاون آموزشی دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد برای سال جاری در رشته فناوری سلول های بنیادی مهندسی بافت جذب دانشجو داشته باشیم.





15:38 - چهارشنبه 2 تير 1400    /    شماره خبر : 15345    /    تعداد نمايش خبر : 850