[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15484   , 1403/02/19


گزارش عملکرد مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری در نشست شورای دانشگاه


دکتر دلخواه معاون پژوهشی مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری با اشاره به مأموریت های این مرکز، کمک به سازمان هاي دولتی و خصوصی کشور برای دستیابی به مزیت پایدار و ساخت آینده بهتر از طریق شناسایی تنگناهای مدیریتی آنها؛ ارائه راه حل هاي بهینه و ارتقاء توانمندي و سطح عملکرد سازمان هاي طرف قرارداد از طریق پژوهش، آموزش و مشاوره را از جمله این ماموریت ها عنوان کرد.


وی گفت: سرآمدي در ارائه خدمات پژوهشی، آموزشی و مشاوره اي حوزه مدیریت در کشور، چشم انداز مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری می باشد.


وی توسعه برند مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوري در جامع ، ارتقاء توانمندي تامین مالی و درآمدزایی مرکز ، ظرفیت سازي و توسعه سرمایه هاي انسانی، توسعه انتشار دستاوردهاي پژوهشی مرکز، چابک سازي سازمانی مرکز، تقویت روابط و همکاري هاي برون سازمانی را به عنوان اهداف بلند مدت مرکز برشمرد.


وی گفت: رقم کل قراردادهای پژوهش مرکز از حدود یک میلیارد تومان در سال ۹۱ به حدود ۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰به بیش از ۹ میلیارد تومان خواهد رسید. درآمد کل پژوهشی مرکز نیز در سال ۹۹ به عدد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.


وی اظهار داشت: تعداد مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده از سوی مرکز در سال ۹۹، ۶۳ عنوان، تعداد کتب چاپ شده غیر ترجمه‌ای در سال ۹۹، ۶ عنوان و کتاب ترجمه ای نیز یک عنوان بوده است.


دکتر دلخواه به برنامه ها و خط مشی آتی مرکز اشاره کرد و گفت: تبدیل مرکز به قطب روش تحقیق ایران،توسعه محصول محوري و ایجاد تعادل بین پروژه محوري و محصول محوري، افزایش تنوع درآمدي، جذب دو نفر عضو هیات علمی در حوزه منابع انسانی و تكنولوژي اطلاعات و توسعه ساختمان مرکز از جمله این برنامه ها است.


در ادامه دکتر دانایی فرد مدیر مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوري در خصوص برخی از چالش های موجود از قبیل انتشار و چاپ مقاله، بحث هزینه های مرکز به دلیل دوری از پردیس مرکزی و لزوم ایجاد مشوق های لازم برای ترغیب مراکز به گرفتن پروژه های بیشتر اشاره نمود.





08:04 - شنبه 2 مرداد 1400    /    شماره خبر : 15484    /    تعداد نمايش خبر : 452