[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15537   , 1403/02/20


نخستین گروه از دانشجویان دانشگاه واکسینه شدند


بر اساس اعلام مركز بهداشت و درمان دانشگاه، امروز ١٦ مردادماه، ۵۰۸ دوز واکسن آسترازنکا، سینو فارم و برکت به دانشگاهيان تزریق شد.

اکثر دانشجویان خوابگاهی بودند و درصد بالایی از دانشجویان واکسن آسترازنکا تزريق كردند. قرار است روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد نیز گروه های دیگری از دانشجویان واکسینه شوند.

دانشگاهیاني كه واكسن تزريق كرده اند ممکن است تا چند روز (حداکثر تا یک هفته) پس از تزریق، عوارض قابل انتظار واکسن را مانند تب و لرز، بدن درد، سردرد، درد مفاصل، ضعف، بیحالی، خواب آلودگی و گیجی ، درد و ناراحتی در محل تزریق مانند خارش، سفتی و تورم داشته باشند.

به افراد واكسينه شده توصیه می شود استراحت کافی داشته باشند، مایعات کافی بنوشند و کار و فعالیت سنگین انجام ندهند.

در علائم خفیف و قابل تحمل نیاز به درمان دارویی توصیه نمی شود و در صورت نیاز می توانند استامینوفن هر ۶ ساعت یکبار مصرف نمایند.

بر اساس اعلام مركز بهداشت و درمان دانشگاه، در صورتی که علائم شدید باشد یا بیش از چند روز ادامه یابد لازم است با پزشکان مشورت نمایند.

چنانچه بعد از تزریق واکسن علائم شدید بوده و با استراحت و مصرف استامینوفن بهبودي حاصل نشد، لازم است دانشجویان برای مشاوره در ساعات اعلام شده و تنها در تاریخ ۱۶ مرداد با پزشکان درمانگاه تماس بگیرند.

دانشگاهيان مي توانند از ساعت ۱۴ تا ۲۰ و از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح با دکتر امیری ۰۹۱۲۲۹۸۱۶۷۴ و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ با خانم دکتر منصوری ۰۹۱۲۲۲۰۳۷۰۶ تماس و مشاوره بگيرند.



23:26 - شنبه 16 مرداد 1400    /    شماره خبر : 15537    /    تعداد نمايش خبر : 1609