[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15671   , 1403/02/19


کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران به میزبانی دانشگاه برگزار شد



وی در این راستا بر نقش گروه‎های آموزشی مکانیک بیوسیستم کشاورزی در تامین فناوری‎های مورد نیاز بخش کشاورزی و صنایع مرتبط، تدوین برنامه ‎های آموزشی مبتنی بر دانش روز و مسئله ‎های مرتبط با فناوری کشاورزی با تأکید بر فناوری‎های کاهنده مصرف آب و انرژی، تولید فناوری‌‎های قابل تجاری‎ سازی در بخش کشاورزی، جهت‎ گیری ویژه در حوزه فناوری‎های مرتبط با هوشمندسازی کشاورزی و کشاورزی دقیق و نهایتا ارتباط پویا و پیوسته با جامعه کشاورزی تاکید کرد.
در این مراسم دکتر احمدی رئیس دانشگاه گفت: تغییر رشته ماشین های کشاورزی به مهندسی بیوسیستم که نقش زیادی در جهت بالا بردن کارایی این رشته در رسیدن به فناوری های برتر دارد بسیار تغییر مهم و ارزشمندی بود چرا که این رشته نقش مستقیمی در تامین امنیت غذایی دارد.



در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دکتر ارژنگ جوادی معاون پژوهشی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی به لزوم استفاده از متخصصان بخش کشاورزی به عنوان سرمایه انسانی در مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی و تغییر تحقیقات از سیستم مبتنی بر مراکز تحقیقاتی دولتی بر نظام مبتنی بر نوآوری به نفع ذی نفعان اشاره کرد.



در ادامه دکتر رمضان نژاد رییس مرکز نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه هیچ دانش و شغلی در دنیا نیست که از کشاورزی نشات نگرفته باشد گفت: در تولید دانش در دنیا سرآمد شده ایم ولی در مصرف دانش و عملیاتی کردن این دانش رتبه پایینی داریم. با استفاده از دانش در جهت افزایش تولید می توان به سود بالاتر رسید و از این راه هم صاحب دانش و هم کشاورز نفع بیشتری می برد. دکتر عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون ایران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده اظهار داشت: بیشتر نیاز ماشین آلات کشاورزی از تولیدات داخلی تامین می شود. در این راستا باید بر فعالیت های محققان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم در زمینه های زراعت، باغبانی، دام و طیور و شیلات برای رفع مشکلات ماشین آلات و نیازهای فنی این بخش ها توجه شود.



در این کنگره پنل های تخصصی در زمینه های کارآفرینی در کشاورزی و بررسی مشکلات تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی با حضور متخصصان و مسئولین ذی ربط برگزار شد. در پنل تخصصی بررسی مشکلات تولید کنندگان ادوات و ماشین آلات کشاورزی مدیران عامل شرکت های تراکتور سازی تبریز، ماشین برزگر همدان، پهپاد سیرنگ و مدیر مرکز مکانیزاسیون نیشکر خوزستان حضور داشتند و به تبادل نظر پرداختند.



در پنل تخصصی کارآفرینی در کشاورزی معاون پارک علم و فناوری دانشگاه، مدیر عامل شرکت نوین زعفران و مشاوران کارآفرینی بین المللی حضور داشتند و زمینه های مختلف و پتانسیل های موجود کارآفرینی در کشاورزی با تاکید بر پتانسیل فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



در این کنگره سه روزه، چهار نفر از صاحبنظران بین المللی از کشورهای امریکا، کانادا، اسپانیا و هند در مورد زمینه های مختلف و جدید در رشته مهندسی بیوسیستم ایراد سخنرانی کردند.


گفتنی است در حاشیه برگزاری این کنگره اولین جشنواره دانش آموزی مهندسی بیوسیستم نیز برگزار و از ۱۰ طرح برتر تقدیر شد.




08:07 - چهارشنبه 31 شهريور 1400    /    شماره خبر : 15671    /    تعداد نمايش خبر : 551