[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15782   , 1403/02/19


نخستین سالگرد درگذشت دکتر اسکندرپور برگزار می شود


نخستین سالگرد آسمانی شدن هنرمند ولایی، عاشق اهل بیت و خادم الحسین، دکتر پرویز اسکندرپور عضو هیات علمی پیشین دانشکده هنر و معماری پنجشنبه ۲۲ مهرماه مصادف با شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد دانشگاه جنب مزار شهدای گمنام برگزار می شود.

دکتر اسکندرپور که طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح ها، دربها، فرش‌ها و آثار هنری به کار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضریح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را بر عهده داشته است، آبان ماه سال ۱۳۹۹بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

پرویز اسکندرپور خرمی متولد ۱۳۳۸ در تهران است. تدریس در مقاطع مختلف دانشکده‌‌های هنر دانشگاه‌های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و ...، تألیف کتاب‌‌هایی از جمله گل‌های ختایی و اسلیمی و نشان‌ها، داوری رقابت‌ها و جشنواره‌های هنری، برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت‌های اسکندرپور در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور است.

وی با شرکت در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و نشان‌های متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری شده است. طراحی و نظارت فنی و هنری ضریح و نیم‌ضریح بارگاه‌های ائمه معصومین در کربلا، نجف، کاظمین و دمشق بخشی دیگر از فعالیت‌های این هنرمند برجسته است.



17:03 - يکشنبه 18 مهر 1400    /    شماره خبر : 15782    /    تعداد نمايش خبر : 861