[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15812   , 1403/02/20


دوره کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر- گرایش طراحی مولکولی راه اندازی می شود


دکتر علیرضا شریف عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی در این باره گفت:‌ رشته مهندسی پلیمر- گرایش طراحی مولکولی شرایط لازم برای تولید و شناسایی مواد پلیمری و درک بهتر ساختار خواص آنها را فراهم می کند و با توجه به جدید بودن بسیاری از دستاوردهای این صنعت در دنیا و به ویژه در ایران و رقابت بسیار زیاد کشورها برای تولید محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا، فرصت های نوآوری و خلاقیت برای مهندسان پلیمر در تمام صنایع فراوان است.

وی افزود: گرایش‌های مختلف رشته مهندسی پلیمر به لحاظ تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین و ارتباط با صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت هستند. گرایش تازه تاسیس طراحی مولکولی در این رشته، امکان فعالیت بیشتر در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی میان رشته‌ای (Interdisciplinary)، را فراهم می کند. این موضوع در طرح تحول راهبردی دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

دکتر شریف یادآور شد: هدف از ایجاد این دوره، تربیت مهندسانی است که با داشتن پایه قوی در طراحی مولکولی و با فعالیت در امور تحقیقاتی و اجرایی در کلیه صنایع مرتبط با مواد پلیمری، پاسخگوی نیازها و کمبودهای تخصصی این حوزه در کشور باشند. فارغ‌التحصیلان این دوره علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها، موسسات پژوهش و شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند در بخش‌های کنترل کیفیت و تست مواد اولیه صنایع مرتبط نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

وی در ادامه در خصوص رشته های دایر در گروه، ‌وضعیت برنامه درسی مصوب رشته، سابقه رشته در دانشگاه های داخل و خارج،‌ امکانات گروه و روند تصویب آن در کمیسیون جامع آموزشی و شورای آموزشی دانشگاه مطالبی را عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این گرایش، جایگزین گرایش فعلی مهندسی فرایندهای پلیمریزاسیون خواهد شد و با توقف دوره قبلی،‌ در دوره کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر- گرایش طراحی مولکولی پذیرش خواهیم داشت.

در ادامه راه اندازی دوره کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر- گرایش طراحی مولکولی با اکثریت آرا به تصویب رسید.



13:27 - شنبه 24 مهر 1400    /    شماره خبر : 15812    /    تعداد نمايش خبر : 832