[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15871   , 1403/02/19


اولویت بازگشایی دانشگاه برای دانشجویانی که پروپوزال مصوب دارند


دکتر مسعود رضایی در نشست سوم آبان شورای دانشگاه در سخنانی خاطرنشان ساخت: بازگشایی کامل دانشگاهها خواست دانشجویان و آرزوی قلبی ماست؛ اما نباید در این زمینه به صورت شتابزده و بدون برنامه عمل کرد و لازم است بر اساس واقعیت های موجود در دانشگاه تصمیم گیری درست صورت گیرد.

وی افزود: بازگشایی دانشگاهها به دلیل وجود دانشجویان خوابگاهی شرایط پیچیده تری نسبت به بازگشایی مدارس دارد و در صورت بازگشایی،‌ دانشجویان از تمامی شهرهای کشور در دانشگاه حضور می یابند و ممکن است حضور دانشجویان از شهرهای قرمز در خوابگاه ها باعث ایجاد مشکل و چرخش بیشتر ویروس در فضای دانشگاه شود. همچنین ما با بحث نبود زیرساخت های لازم برای خوابگاه ها و دیگر امکانات مواجه هستم و رعایت شیوه نامه ها در صورت بازگشایی دانشگاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین بحث روحی و روانی دانشجویان در خوابگاه ها با توجه به از دست دادن برخی از عزیزان خود در دوران کرونا و نیز بحث های اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: بازگشایی دانشگاه باید به صورت تدریجی صورت گیرد و ابتدا دانشجویانی که پروپوزال مصوب دارند و سپس گروههایی که واحدهای عملی آنها باقی مانده لازم است با برنامه ریزی صحیح و بر اساس سال ورود دانشجویان،‌ شرایط را برای کلاس های عملی حضوری فراهم نمایند. با توجه به خطرات موجود و امکان پیک ششم کرونا، بازگشایی به صورت تدریجی و سخت گیرانه انجام می شود تا ترم آینده بتوانیم با توجه به شرایط کرونا در کشور و میزان ابتلا، شرایط را برای حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم نماییم.



17:16 - سه شنبه 4 آبان 1400    /    شماره خبر : 15871    /    تعداد نمايش خبر : 484