[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15873   , 1403/02/19


حضور دانشجویان در دانشگاه به صورت تدریجی و بر اساس اولویت بندی انجام می شود


در ابتدای این نشست معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت: با توجه به نامه وزارت علوم و لزوم مشخص شدن وضعیت بازگشایی دانشگاه تا حداکثر هشتم آبان ماه، موضوع بازگشایی دانشگاه در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد و پیش از این نیز در جلسه روسای دانشگاه ها، جلسه معاونان آموزشی دانشگاه های سطح یک کشور و جلسه شورای آموزشی این موضوع مورد بررسی و چالش های پیش رو و راهکارهای موجود مشخص گردید.

وی افزود: در بازگشایی دانشگاه، بخش های مختلفی شامل معاونت دانشجویی، معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی، حراست، مرکز بهداشت و سلامت و ... درگیر خواهند شد و باید همه موارد در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

دکتر کلباسی در خصوص سناریوهای پیش رو برای بازگشایی دانشگاه گفت: با توجه به برنامه ریزی و جمع بندی صورت گرفته در جلسات برگزار شده، برگزاری حضوری دروس عملی دانشجویان سنوات گذشته در اولویت خواهد بود و پیش بینی می شود این کلاس های که از نیمه مهرماه آغاز شده تا نیمه آذر ماه ادامه یابد و دانشجویانی که دفاع آنها مستلزم گذراندن دروس عملی است، بتوانند به موقع از پایان نامه خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد پیش بینی می شود که دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ بتوانند دروس عملی خود را از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی به صورت نیمه فشرده و با برنامه ریزی معاونت آموزشی به صورت حضوری به انجام برسانند. مورد بعد، ‌برگزاری آزمون پایان ترم دانشجویان به صورت حضوری می باشد که این امر مستلزم در اختیار قرار دادن تعداد مناسبی خوابگاه تا ۲۵ دی ماه می باشد تا دانشجویان جهت حضور در خوابگاه فراخوانده شوند.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: در صورتی که شرایط گسترش بیماری کرونا در کشور بهبود یابد و وضعیت بهتر شود، شرایط دعوت از دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی ارشد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان ما را تشکیل می دهند، فراهم خواهد شد.

دکتر کلباسی در ادامه تاکید کرد: تصمیم گیری شتابزده و بدون اشراف لازم در این خصوص ممکن است سلامت دانشجویان ، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را مورد تهدید جدی قرار دهد و به همین دلیل باید بسیار حساب شده عمل کرد و در این راستا لازم است آموزش ها از مجازی کامل به سمت آموزش ترکیبی و سپس با بازگشایی کامل به صورت حضوری انجام شود و تا عادی شدن شرایط باید برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در مقطع ارشد و دکتری هم برای دانشجویان جدید و هم دانشجویان سنوات گذشته برگزار گردد و خللی در برگزاری کلاس های مجازی ایجاد نشود تا به صورت تدریجی و لایه به لایه شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم شود.

در ادامه اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند و ضمن تاکید بر واگذاری سهمیه مجوز حضور دانشجویان به دانشکده ها، برگزاری دروس عملی به صورت حضوری ابتدا برای دانشجویان سنوات گذشته و پس از آن دانشجویان جدید، برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه به صورت تدریجی و نیز رعایت ملاحظات لازم برای ورود دانشجویان بین المللی و برنامه ریزی جدی برای اطلاع رسانی آن از دو ماه قبل، مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.



17:23 - سه شنبه 4 آبان 1400    /    شماره خبر : 15873    /    تعداد نمايش خبر : 1613