[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15914   , 1403/02/19


دیدار صمیمانه اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه با دکتر دانشجو


سرپرست دانشگاه در جمع دانشجویان بسیجی بر حمایت و پشتیبانی از فعالیت های هوشمندانه و جهادی بسیج تاکید کرد و گفت: دانشجویان رکن اصلی دانشگاه هستند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "دانشجو فرد منفعلی نیست و باید نسبت به مسائل اجتماعی و سرنوشت جامعه بی تفاوت نباشد. " آینده کشور در دستان شماست.

وی افزود: دانشجویان در منظومه فکری رهبر معظم اتقلاب، جایگاه ویژه ای دارند و دفاع از شعارهای انقلاب و عینیت بخشیدن به آنها از وظایف دانشجویان است.

در این نشست همچنین بر ارتقای علمی، حفظ کیان دانشگاه و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب با حضور و مشارکت هرچه بیشتر بسیج دانشجویی تاکید شد.

در ادامه، گزارش عملکرد بسیج دانشجویی دانشگاه در سال گذشته و 6 ماه نخست سالجاری در قالب یک کلیپ ارائه شد و از سایت مجتمع پژوهشی و نوآوری تربیت مدرس به نشانی Modarestc.com که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه راه اندازی شده است، رونمایی شد.

گفتنی است مجتمع پژوهشی و نوآوری تربیت مدرس در سال ۱۳۹۹ با هدف راه‌اندازی یک اکوسیستم پژوهش کاربردی و خدمات نوآوری دانشجویی در دانشگاه ایجاد شده است. این مجموعه تبدیل نوآوری¬‌ها و دستاوردهای عملی- نظری به خدمات و محصولات مورد نیاز و اولویت¬‌دار کشور و شکل¬‌دهی شرکت¬‌های دانش¬‌بنیان با تأکید بر دانشجویان و فارغ-‌التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس را جزو وظایف خویش تعیین نموده است.

ایـن مجتمع در ۷ بخش: «مرکـز هدایت¬‌نامه»، «رویداد تخصصی ایده کامپ»، «مدرسه کارآفرینی»، «کمیته بازاریابی دانشجویی»، «رشــد و هــدایت شرکـت¬‌های دانش¬‌بنیان»، «تشکیل هسته¬‌های دانشجویی مسئله¬‌محور» فعالیت می کند. همچنین ضمــن تـرویـــج گـفـتـمـان ارتقاء فناوری در سطـح دانشـــگاه و ارتقاء توانمندی¬‌های لازم برای دانشجویان و فارغ¬‌التحصیلان، تـلاش می¬‌کند تا با شناسایـی نخبگان و ایده¬‌ها و انجام حمایت¬‌های مادی و معنوی، مقدمات لازم را جهت رشد و تبدیل آن¬‌ها به واحد فناور و شرکت دانش¬‌بنیان که رفع¬‌کننده نیازهای صنایع باشند فراهم آورد.



14:09 - چهارشنبه 12 آبان 1400    /    شماره خبر : 15914    /    تعداد نمايش خبر : 848