[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=16007   , 1403/02/31


درخشش دانشجوی دانشگاه در جشنواره کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی




مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و نوزدهمین دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، 24 آبان ماه با حضور جمعی از مسوولان کشوری و شماری از پژوهشگران دانشگاهی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. در این جشنواره از چهار اثر برگزیده و ۱۱ اثر شایسته‌تقدیر در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به همراه پنج اثر برگزیده و ۱۱ اثر شایسته‌تقدیر در جشنواره ملی پایان‌نامه سال، تجلیل شد. در این آیین همچنین از دکتر نوش‌آفرین انصاری به عنوان «استاد خادم کتاب» و دکتر مهدی گلشنی به عنوان «استاد راهنمای برگزیده» قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی در بخش کشاورزی (شاخه کشاورزی)، یوسف فرخ‌زاد دانشجوی دکتری علوم باغبانی دانشگاه برای ترجمه کتاب "بهترین روش‌ها برای تولید سبزیجات گلخانه‌ای (اصول تولید پایدار)" شایسته تقدیر شناخته شد. این کتاب با همکاری دکتر داریوش رمضان عضو هیات علمی گروه علوم باغبانی دانشگاه زابل ترجمه و به چاپ رسیده است.

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در این مراسم اظهار کرد: کتاب به عنوان بخشی از صنعت نشر، مهم‌ترین و ماندگارترین محصول فرهنگی است که در توسعه فرهنگ و تمدن بشری نقش بسزایی دارد. از جمله پرمخاطب‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، جشنواره کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی است. استمرار سالانه و تداوم برنامه توام با استقبال دانشجویان صاحب قلم و اثرآفرین نشان از اهتمام و جدیت دبیرخانه و توجه به تألیف و پژوهش دارد. این درحالی است که متأسفانه سرانه مطالعه در کشور در حالت مطلوبی نیست و بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی با توجه به حل مسائل و مشکلات کشور تدوین نمی‌شود.

همچنین حامد علی‌اکبرزاده، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و دبیر بیست و هشتمین دوره کتاب سال دانشجویی و نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال با بیان این‌که امسال هم مانند سال گذشته گرفتار شیوع کرونا بوده‌ایم، گفت: علی‌رغم این موضوع و کاهش بخش‌های مختلف، استقبال خوبی از جشنواره‌ها صورت گرفت. دبیرخانه جشنواره‌ها ۶۰۲ کتاب و ۵۲۸ پایان‌نامه دریافت کرد و پس از داوری در ۴ مرحله، ۱۵ اثر در کتاب سال و ۱۴ اثر در پایان‌نامه سال به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند. در بخش بین‌الملل هم ۲۵ کتاب و ۴۵ پایان‌نامه از کشورهای چین، روسیه، بلغارستان، آلمان، استرالیا و.. دریافت کردیم که از این میان در بخش پایان‌نامه یک نفر از چین و یک‌ نفر از روسیه به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.



11:56 - چهارشنبه 26 آبان 1400    /    شماره خبر : 16007    /    تعداد نمايش خبر : 988