[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=16066   , 1403/02/20


دانشگاه تربيت مدرس در آستانه فرصتی استثنایی برای تحول نوآورانه قرار گرفته است


در این مراسم دکتر فرهاد دانشجو سرپرست دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس با سپری شدن 40 سال از تاسیس خود، در آستانه فرصتی استثنایی برای تحول نوآورانه قرار گرفته است که تحولی نو برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل جدید با ماموریت های ویژه آموزشی و پژوهشی و توسعه و ترویج علمی و تاثیرگذار در فعال کردن موتور اقتصاد کشور همزمان با ترویج عدالت و فرهنگ اسلامی و ایرانی به منظور تعلیم و تربیت دانشمندان اخلاق مدار،‌حرفه ای و کارآفرین خواهد بود.

وی با اشاره به سرفصل های کلی مدیریت جدید دانشگاه خاطرنشان ساخت: این برنامه ها شامل برنامه های آموزشی، ‌پژوهشی و فناوری،‌خلاقیت، نوآوری و توسعه کارآفرینی ، استقلال دانشگاه و خوداتکایی مالی،‌ برون گرایی و حضور فعال بین المللی، ‌برنامه های اجتماعی، ‌فرهنگی و دانشجویی و اصلاح و بازنگری ساختار و تشکیلات، توسعه عدالت و طرح های عمرانی و خوابگاهی است.

وی افزود: طی مدت یک ماهی که مدیریت دانشگاه را بر عهده گرفته ام، سعی در توجه به نقاط قوت و ضعف دانشگاه داشته ایم تا فرصت ها و تهدیدها را با توجه به شرایط علمی و محیطی دانشگاه شناسایی کنیم . همچنین جهت گیری اولیه دانشگاه در قالب اهداف، آرمان ها و سرفصل های مدیریت جدید با نگاهی نظام مند و برنامه ریزی راهبردی و سوق دادن برنامه به سوی اهداف تدوین شده و نیز برگزاری جلسات متعدد با اساتید و نخبگان دانشگاه و استفاده از تجربیات و دیدگاه های آنان مورد توجه قرار گرفت.

دکتر دانشجو با اشاره به برخی از مشکلات و کمبودهای موجود در دانشگاه یادآورشد: گذر از مشکلات و حرکت به سوی اهداف عالیه دانشگاه،‌به همفکری، همکاری و همدلی همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت مدرس نیاز دارد و امید است بتوانیم محیطی دوستانه و عالمانه برای ارتقای دانشگاه فراهم نماییم . وی در پایان از همه روسای پیشین و معاونان و مدیران دانشگاه از ابتدای تاسیس تاکنون به ویژه دکتر احمدی و هیات رییسه ایشان که برای اعتلا و پیشرفت دانشگاه تلاش کردند،‌‌تشکر و قدردانی کرد.



13:38 - پنج شنبه 4 آذر 1400    /    شماره خبر : 16066    /    تعداد نمايش خبر : 1745