[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=17600   , 1403/02/31


با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری
ساختمان رویش پردیس پارک علم و فناوری مدرس افتتاح شد

 دکتر نادری منش رییس پارک علم وفناوری دانشگاه با توضیحاتی درباره ساختمان رویش اظهار داشت: پارک علم وفناوری دانشگاه در 4 سایت شامل سایت اصلی و مرکزی، ‌سایت پژوهش در دانشکده کشاورزی، سایت شهید بابایی و سایت دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی مستقر می باشد.
وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری مدرس تا کنون بیش از 20 هزار متر مربع فضای شرکتی و‌آزمایشگاهی برای دوره های پیش رشد،‌ رشد و شرکت های بالغ اختصاص داده است و می توان گفت در زمره بزرگترین پارک دانشگاهی قرار دارد.
ساختمان رویش با مساحت چهار هزار و  ۵۷۰ مترمربع و سه هزار متر محوطه سازی در پردیس پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ساخته شده است که محلی برای استقرار شرکت های فناورانه است که زایشی از درون دانشگاه و دانشکده ها و دوره های پیش رشد و رشد پارک هستند. در حال حاضر حدود 25 شرکت دانش بنیان در این ساختمان مستقر هستند که در حوزه سلامت و زیست فناوری، مهندسی و انرژی، ‌نرم افزاری و IT  و محیط زیست فعالیت می کنند.
دکتر دانشجو رییس دانشگاه در این مراسم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خواست کرد مبلغ 5 میلیارد تومان به صندوق فناوری دانشگاه تربیت مدرس که با کمک و حمایت معاونت علمی و فناوری شکل گرفته است، جهت کمک به تجاری سازی شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه واریز شود .
رییس دانشگاه همچنین  ایجاد زیرساخت های لازم در مجموعه سایت پژوهش پارک علم وفناوری دانشگاه را نیازمند مبلغی در حدود 40 میلیارد دانست و خواستار حمایت معاونت علمی وفناوری در این زمینه شدتا ان شاالله این مجموعه بتواند حرکت رو به رشدی را داشته باشد. 
شایان ذکر است در این مراسم با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، رییس دانشگاه و دیگر مسئولان حاضر از محصولات دانش بنیان و فناورانه چند شرکت مستقر در پارک علم و فناوی مدرس در حوزه پزشکی و سلامت شامل محصولات تولید آنزیم‌های نوترکیب و استفاده در کیت‌های پر مصرف، داروی کیمیا موس که حاصل کربوهیدرات‌های طبیعی و پیچیده دیوار سلولی مخمر است ، عصاره مخمر شامل ترکیبی غنی از گلوتامیک اسید و سایر آمینو اسید‌ها، داروی اتنساف جهت کمک به بهبود علائم بیش فعالی در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی و همچنین از تجهیزات پزشکی هندپیس که قابلیت‌های زیادی دارد، رونمایی شد.
بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس پژوهش دانشگاه و حضور بر سر مزار شهید گمنام دانشکده کشاورزی و قرائت فاتحه از دیگر برنامه های این مراسم بود.


12:38 - يکشنبه 12 تير 1401    /    شماره خبر : 17600    /    تعداد نمايش خبر : 903