[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19190   , 1403/02/19


نشست موسسات جذب دانشجوی بین المللی دارای مجوز وزارت علوم با معاون آموزشی واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس


در ابتدای جلسه، دکتر بیتا بخشی معاون آموزشی واحد بین الملل ضمن تشکر و خیر مقدم به مدیران و نمایندگان موسسات برای حضور در جلسه، به معرفی دانشگاه تربیت مدرس و تشریح فعالیت ها و وظایف  واحد بین الملل دانشگاه پرداخت.

وی  با بیان این موضوع که واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس اولین جلسه تعامل با نمایندگان بخش خصوصی و موسسات جذب دانشجوی بین الملل را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد : تعامل با موسسات در چارچوب قوانین و مقررات سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

وی ضمن اشاره به این مطلب که کلیه فعالیت های ما در راستای پیشرفت دانشگاه و اهداف و منافع ملی کشور می باشد، اولویت های اصلی واحد بین الملل دانشگاه را در چهار محور تبیین نمود.

افزایش تعداد دانشجویان کیفی و با استعداد بین المللی از کشورهای مختلف در دانشگاه تربیت مدرس، توزیع متوازن و متناسب دانشجویان بین الملل در دانشکده ها و رشته های مختلف و فعال در دانشگاه تربیت مدرس، تنوع بخشی به ملیت متقاضیان داوطلب ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس و معرفی و جذب دانشجوی بین الملل در پردیس بین الملل دانشگاه در منطقه آزاد اروند محور های مطرح شده از سوی دکتر بخشی بود.

معاون آموزشی واحد بین الملل در ادامه توضیحاتی در خصوص نحوه جذب دانشجویان بین الملل و همچنین نقش گروه های آموزشی در  ارزیابی صلاحیت های علمی داوطلبان ارائه کرد.

وی با اشاره به استاندارهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه تحصیلات تکمیلی، به معرفی دانشکده ها بویژه  دانشکده منابع طبیعی در شهرستان نور و همچنین پردیس بین الملل اروند در شهر ابادان پرداخت.

دکتر بخشی آمادگی واحد بین الملل را برای تعامل و همکاری با موسسات در چارچوب مقررات برای پیشبرد اهداف و برنامه های دانشگاه تربیت مدرس در جذب دانشجویان بین الملل با اولویت های فوق اعلام کرد.

در ادامه، نمایندگان موسسات حاضر در جلسه ضمن تاکید بر امتیازات و ویژگی های دانشگاه تربیت مدرس شامل رتبه علمی بالای دانشگاه در پایگاه های رتبه بندی ملی و بین المللی، اظهار داشتند: سیستم اداری دانشگاه و واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس از شفافیت و درستکاری برخوردار است.

برخی از نمایندگان موسسات حاضر در جلسه از گستردگی و تنوع رشته های و گرایش های تحصیلی بعنوان یکی دیگر از ویژگی های مثبت دانشگاه تربیت مدرس نام بردند.

نمایندگان موسسات حاضر در جلسه از فرصت پیش آمده برای آغاز همکاری و تعامل با این دانشگاه اظهار خرسندی کردند.

پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی موسسات حاضر در جلسه،‌ پایان بخش این نشست مشترک بود.



08:30 - دوشنبه 17 بهمن 1401    /    شماره خبر : 19190    /    تعداد نمايش خبر : 206