[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19705   , 1403/02/19


دانشگاه تربیت مدرس پیشتاز و الگوی سایر دانشگاهها در امر واگذاری مسکن به دانشگاهیان

رییس دانشگاه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت ٥٠٠٠ واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی(کارمندان)، 2 اسفند ماه 1401منعقد شد . این اقدام دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به اعضای هیأت علمی و کارکنان، بازتاب های مثبتی در میان سایر دانشگاه ها داشته و سبب شده دیگر دانشگاه ها در این مسیر گام نهاده و در جهت ساخت و واگذاری مسکن به اعضای هیات علمی و کارمندان خود پیگیری ها و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: در این راستا دانشگاه تهران نیز پس از دانشگاه تربیت مدرس،  تفاهم‌نامه همکاری جهت ساخت و سرمایه‌گذاری برای تولید ۷ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه تهران برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و یاوران علمی (کارمندان) دانشگاه تهران با شهرداری تهران منعقد نمود که این امر نشان از حرکت مهم و تأثیرگذار دانشگاه تربیت مدرس دارد.
وی  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تأمین مسکن و نام بردن از آن به عنوان یکی از اولویت های اقتصادی خاطر نشان ساخت: بسیار خرسندیم که در مسیری قدم نهاده ایم که با مرتفع نمودن معضل مسکن دانشگاهیان ، سبب ایجاد امید و انگیزه در آنان و نیز کاهش میزان مهاجرت نخبگان و اساتید خواهد شد و ثمرات آن برای دانشگاهیان و همچنین نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشگاه های کشور با همدلی، تلاش و پیگیری مجدانه در مسیر خانه دار شدن اعضای هیات علمی و کارکنان گام بردارند.  


14:07 - سه شنبه 29 فروردين 1402    /    شماره خبر : 19705    /    تعداد نمايش خبر : 302