[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19778   , 1403/02/30


نشست مدیران دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های استان تهران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد


در ابتدای این نشست دکتر سیف ضمن یادآوری ضرورت برگزاری جلسات حضوری ماهانه، بر اهمیت همکاری و تعامل مدیران دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها با دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم جهت پیشرفت هر چه بیشتر برنامه ها و فعالیت های آن دفتر در قالب ساختارهایی نظیر کارگروه ها و کمیته های تخصصی در بلند مدت تأکید کرد.

در ادامه برنامه های پیشنهادی دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در سال 1402 تشریح شد. این برنامه ها شامل؛ مأموریت گرایی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، توسعه و تقویت همکاری های مشترک با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور، ارتقای توانمندی های تخصصی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها، پایش عملکرد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، شناسایی، تقدیر و ترویج دستاوردهای دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، تقویت دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها، تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری نشست های تخصصی است.

دکتر مرادلو ضمن تشریح امور جاری دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از برگزاری همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی خبر داد و گفت: همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی هشتم خردادماه 1402 برگزار می شود و پژوهشگران تا 16 اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند ایده های خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. محورهای اصلی همایش نیز شامل: 1- روش های هماهنگی و انطباق برنامه های درسی با نیاز های بازار کار 2- روش های مشارکت وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی در هدایت شغلی 3- مبانی، چارچوب، رویکردها و تجارب سنجش صلاحیت حرفه ای 4-نقش آموزش های عالی مهارتی در نظام صلاحیت حرفه ای 5-الگوها و تجارب مهارت افزایی و هدایت شغلی در آموزش عالی 6- الگوها و تجارب سایر کشورها در حوزه مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای است.

وی اضافه کرد: برگزاری 5 پنل تخصصی و نمایشگاه کار در حاشیه همایش از دیگر برنامه های همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی خواهد بود.

در این نشست برهمکاری و مشارکت دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در راستای ساماندهی و توسعه فعالیت ها همچنین ثبت اطلاعات در سامانه ساجد به منظور پایش بهینه قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه ها و ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در این حوزه، تأکید شد.

در پایان حاضرین در نشست در خصوص موارد و برنامه های مطرح شده، به بحث و تبادل نظر پرداختند.



12:14 - دوشنبه 11 ارديبهشت 1402    /    شماره خبر : 19778    /    تعداد نمايش خبر : 129