[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19782   , 1403/02/20


در نشست شورای دانشگاه ارائه شد؛
گزارش پیشرفت کار ساخت 5000 واحد مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس

دکتر خدایار معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی در این خصوص اظهار داشت:‌ در تاریخ دوم اسفند ماه 1401 تفاهم نامه ای میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران مبنی بر ساخت 5000 واحد مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس به امضا رسید که این امر کاری بی سابقه در دانشگاه های کشور بوده است و ان شاالله با یاری خداوند و همت مسئولان و همه دانشگاهیان به سرانجام مطلوب خواهد رسید.
وی در خصوص جزییات پروژه و دو پیش طرح تهیه شده از سوی شرکت مهندسین آورث به عنوان مسئول طرح اولیه این پروژه مطالبی را عنوان کرد و گفت: حدود 3046 واحد مسکونی در این پروژه ساخته خواهد شد و مابقی واحد ها ( 1954 واحد باقیمانده از 5000 واحد) به صورت ساختمان های خدماتی و رفاهی شامل درمانگاه، مدرسه، مسجد و مرکز فرهنگی و رفاهی در شهرک دانشگاهی فوق ساخته می شود.
دکتر خدایار از پیگیری های مداوم دانشگاه و معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی خبر داد و گفت: یکشنبه های هر هفته اقدامات صورت گرفته در این پروژه طی جلسه ای با حضور مسئولان و مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی ارائه می شود و کار به طور مداوم در حال پیگیری است.
وی افزود: هر اقدام بزرگی قطعا با موانع و مشکلاتی همراه خواهد بود و ما با جدیت در صدد رفع مشکلات هستیم تا ان شاالله چشم انداز مطلوبی که در شأن دانشگاه تربیت مدرس دیده شده است به منصه ظهور برسد.
در ادامه دکتر دانشجو رییس دانشگاه نیز تصریح کرد:‌ مشکل حل معضل مسکن امری است که نظام جمهوری اسلامی به آن اهمام ورزیده و توجه خاصی به آن مبذول داشته که دانشگاه تربیت مدرس نیز در همین راستا گام برداشته است و به حول و قوه الهی، دانشگاه تربیت مدرس آغازگر این امر مهم بوده است و پس از ما دانشگاه تهران،‌ دانشگاه آزاد اسلامی، ‌دانشگاه علامه طباطبایی و ‌وزارت علوم نیز با شهرداری تهران یا وزارت مسکن و شهرسازی تفاهم نامه هایی مبنی بر ساخت مسکن امضا نموده اند که جای بسی خرسندی است و دانشگاه تربیت مدرس به عنوان آغازگر این حرکت، ‌مطالبه گری های خود را با جدیت دنبال می کند و تمام تلاش و همت خود را در این مسیر به کار خواهد بست.
وی افزود: زمین مربوط به این پروژه متعلق به دانشگاه تربیت مدرس است و تمامی مراحل طراحی و ساخت این پروژه بر عهده شهرداری تهران است و معرفی پیمانکار و سایر مسائل مربوط به ساخت از سوی شهرداری صورت خواهد گرفت و پس از طی مراحل اولیه و آغاز پروژه می توانیم کمیته ای تخصصی جهت تعامل با شهرداری تشکیل دهیم.
وی این پروژه را برنامه بلند مدت دانشگاه برای خانه دار شدن دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: تخمین زمانی برای اتمام این طرح حدود 5 سال خواهد بود و برنامه ای بلند مدت برای رفع معضل مسکن دانشگاهیان است و ‌ دادن خانه های سازمانی به اعضای هیأت علمی فاقد مسکن و پرداخت وام به اعضای هیأت علمی جوان جهت پیش پرداخت اجاره خانه از برنامه های میان مدت و کوتاه مدت دانشگاه در این زمینه است.
رییس دانشگاه خاطر نشان ساخت: ‌دانشگاه طی 5 سال گذشته 123 عضو هیات علمی جذب نموده است و قطعا بسیاری از اعضای هیات علمی جذب شده از افرادی که مهاجرت کرده اند دارای توانمندی علمی بهتری هستند و نخبگان زیادی در دانشگاه جذب شده اند که باید از آنها حمایت صورت گیرد.
در ادامه اعضای شورا ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود به نمایندگی از هر دانشکده از تلاش و زحمات رییس و هیات رییسه دانشگاه در خصوص تأمین مسکن دانشگاهیان و نیز پرداخت حق التدریس اعضای هیأت علمی و دیگر معوقه های مالی تقدیر و تشکر کردند.

 


13:26 - دوشنبه 11 ارديبهشت 1402    /    شماره خبر : 19782    /    تعداد نمايش خبر : 362