[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19919   , 1403/02/19


اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برگزار شد

دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در آیین افتتاحیه این اجلاس با بیان اینکه دانش جدید فرهنگ جدید با خود می‌آورد و فرهنگ گذشته را از رده خارج می‌کند، افزود: دانش و دانشگاه فرهنگ جدید ایجاد می‌کند و ما باید مدیریت تغییر فرهنگ و آفرینش حاصل از دانش را دست بگیرم وگرنه از رده خارج می‌شویم؛ دانش توان آفرینش، قدرت خلق، کارآفرینی، ثروت آفرینی، هویت آفرینی، امید آفرینی، نیاز آفرینی، فرهنگ آفرینی و باور آفرینی دارد.‌
وی ادامه داد: با نسل‌هایی روبرو هستیم که تغییر اقلیم‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی زیادی را تجربه کرده‌اند و اگر خودمان را با نسل جدید تطبیق ندهیم و منعطف نباشیم در برنامه‌ریزی حتما شکست خواهیم خورد.
وی تصریح کرد: با توجه به با تغییرات دنیا و جامعه خودمان و آمدن فناوری های نو طبیعی لازم است تغییراتی در شیوه آموزش و پژوهش، تعامل با دانشجو و ارایه خدمات ایجاد کنیم.
همچنین همزمان با برگزاری این اجلاس سامانه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» در محل موسسه ISC در شیراز رونمایی شد.
«دانا» نام سامانه‌ای است که بر اساس رویکرد پژوهش محوری و با هدف شناسایی محققان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده است. این سامانه به عنوان یک شبکه اجتماعی علمی، بستری برای برقراری تعامل و ارتباطات گسترده میان پژوهشگران، انتقال و هم‌رسانی دانش و یافته‌های علمی، پرسش و پاسخ، بحث، انتقاد و ارایه نظر درباره دیگر آثار علمی یا نظرات دیگران را فراهم کرده است.


 


22:42 - شنبه 23 ارديبهشت 1402    /    شماره خبر : 19919    /    تعداد نمايش خبر : 179