[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20167   , 1403/02/19


برگزاری مراسم جشن فرهنگی گرامیداشت مقام استاد


در این مراسم دکتر دانشجو رییس دانشگاه در سخنانی ضمن خیر مقدم به اعضای هیأت علمی وخانواده های آنان و تبریک میلاد با سعات امام رضا (ع) اظهار داشت: اعضای هیأت علمی عالم و دلسوز، مظهر اقتدار کشور و نماد بصیرت و اخلاص هستند. استاد با بصیرت، علمدار فرهنگ و تفکر انقلابی و اسلامی و پیشرفت و امیدواری است و با ایمان و عزم و احساس مسئولیت در تمامی عرصه های علم و دانش بنیان، حضور موثری داشته و خواهد داشت.

وی افزود: رمز موفقیت و پیشرفت و تعالی دانشگاه تربیت مدرس، مجاهدت علمی و کسب تقوا است و شرط رستگاری ما تلاش برای تهذیب نفس و تخلق به اخلاق الهی و خودسازی مقدم بر دیگرسازی و علم و دانایی فردی و جمعی است و قول و فعل اساتید بزرگ وقتی به سرچشمه وحی متصل باشد ،‌ سازنده و ثمربخش است.

وی به نقش هدایتی تعلیم و تربیت اشاره و تصریح کرد: از ویژگی های بارز تعلیم و تربیت اسلامی ، نقش هدایتی آن است . هدایت انسان به سوی تکامل و سعادت دنیوی و اخروی . خردپروری،‌ تفکر،‌ تدبر، تعقل و خردورزی از اموری هستند که در گفتار اساتید عالم درخششی خاص دارد و منجر می شود مخاطب به تفکر و تعقل بپردازد.

رییس دانشگاه با تأکید بر اهمیت عمل نمودن به علم تأکید کرد و گفت: ترویج زیبایی و کاربرد علم در عمل کردن به آن است و عالم بدون عمل مانند زنبور بدون عسل است و چه بسا سخنان عالم بدون عمل، ‌تاثیرگذار نباشد. نمی توان منکر شد که زبان عمل استاد و شیوه برخورد او تاثیر افزون تر از سخن و کلام او دارد . اگر عمل انسان آیینه فکرش و زبان کلامش باشد، دگرگون کننده تر، دلنشین تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

دکتر دانشجو اذعان داشت: قرآن، نبوت و امامت گوشه ای از رحمت و هدیه خداوند برای هدایت بشر است و از جمله شیوه های مهم و کابردی در سیره امام رضا (ع) برای آموزش و تربیت مردم، استفاده و استناد به قرآن کریم، حدیث و سنت پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) است.

وی با اشاره به برخی از افتخارت کسب شده از سوی دانشگاه در سال گذشته خاطر نشان ساخت: ‌افتخار می کنم با کوشش و سعی و تلاش همه اساتید ، کارمندان و دانشجویان در سال 1401 دانشگاه تربیت مدرس برای اولین بار نشان درجه یک سرآمدی کل دانشگاه های کشور را به دست آورد. همچنین این دانشگاه بر اساس رتبه بندی شانگهای بین سه دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم و بهداشت قرار گرفت. دانشگاه تربیت مدرس همچنین به دلیل مدیریت علمی و منطقی، ‌نشان مدیریت در تراز شهید قاسم سلیمانی را دریافت کرده است.

رییس دانشگاه افزود: در سال 1401 دانشگاه تربیت مدرس بیشترین درآمد را از طریق حل مشکلات پژوهشی و آموزشی کشور کسب کرد و بیش از 190 میلیارد تومان از بدهی های سال های گذشته از جمله حق التدریس بیش از 7 ترم اساتید (‌1397 تا 1402) و دیگر بدهی ها پرداخت شد.

دکتر دانشجو ادامه داد: پردیس بین المللی منطقه آزاد اروند دانشگاه تربیت مدرس در سال 1401 در آبادان با در اختیار قرار دادن بیش از 70 میلیارد تومان امکانات و همراهی و همکاری از سوی آبادانی های عزیز و بدون صرف هزینه مالی برای دانشگاه تربیت مدرس ایجاد گردید و به زودی شاهد جهش پذیرش دانشجویان خارجی و ارتقای کیفیت دانشجویان خواهیم بود.

وی افزود: همه این توفیقات و دستاوردها، مدیون سال ها تلاش و مجاهدت همه اعضای هیات علمی،‌ مدیران، کارمندان و دانشجویان از ابتدای تاسیس دانشگاه تاکنون است.

دکتر دانشجو خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه تربیت مدرس بر پیشانی آموزش عالی کشور می درخشد و شهرت علمی و ملی و بین المللی و همدلی اساتید، مدیران ، کارمندان و دانشجویان آن زبانزد محافل علمی است.

در ادامه دکتر کردنائیج و دکتر ساداتی نژاد در سخنانی به حاضران در این مراسم خیر مقدم گفتند.

دکتر خدایار معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی نیز گزارشی از پیشرفت کار تفاهم‌نامه میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران در خصوص ساخت 5000 واحد مسکونی دانشگاهیان ارائه کرد.

اجرای موسیقی، استندآپ کمدی، ‌مسابقه و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود.



13:52 - سه شنبه 16 خرداد 1402    /    شماره خبر : 20167    /    تعداد نمايش خبر : 629