[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20224   , 1403/02/20


در نشست شورای دانشگاه تأکید شد؛
لزوم ارائه طرح های مرتبط با هوشمندسازی در آموزش و پژوهش


 در این نشست،‌ دکتر دانشجو در خصوص اولویت‌بندی و توزیع بهینه بودجه دانشگاه در امور پژوهشی توضیحاتی را ایراد کرد.

وی جزییات مرتبط با بودجه های دانشکده ها و بودجه های پژوهشی مرتبط با تعمیر و خرید تجهیزات آزمایشگاهی،‌ سفرهای علمی،‌ سمینارها،‌ فرصت مطالعاتی، و ... را تشریح کرد و بر لزوم هماهنگی میان گروه ها و دانشکده ها برای استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مشترک و خریداری یک دستگاه برای استفاده دانشجویان و اساتید چندین گروه و دانشکده تاکید نمود.

وی افزود: بودجه های تخصیص یافته بر اساس تعداد اعضای هیأت علمی و تعداد دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و طبق ضرایب مشخص در نظر گرفته می شود و لازم است بودجه های تخصیص یافته بر اساس تقاضا و نیازها اولویت بندی شود و با دقت هزینه گردد و خارج از بودجه تخصیص یافته تعهدی صورت نگیرد.

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت واحدهای مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: ‌قطعا در این پروژه بزرگ فشارهای زیادی به دانشگاه تحمیل می شود و مسئولان دانشگاه با پیگیری های متعدد در جهت پیشبرد این امر تلاش می کنند و امیدواریم با حمایت همه دانشگاهیان از اقدامات صورت گرفته،‌ این پروژه به نتیجه مطلوب رسیده و باعث افزایش انگیزه و امید دانشگاهیان و رشد بیشتر دانشگاه تربیت مدرس شود.

دکتر دانشجو در ادامه به پذیرش دانشجویان و شاخص‌های مربوطه، با اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری در تناسب بین فارغ‌التحصیلان و نیازهای جامعه و بازار کار اشاره کرد و گفت: فرمول تعداد ظرفیت دانشجویان باید بر اساس میزان اشتغال فارغ التحصیلان و توجه به بازار کار و تعداد اساتید گروه ورشته و ... مورد توجه قرار گیرد تا عدد مناسب تری را برای پذیرش دانشجو به دست آوریم و پذیرش دانشجویان به صورت هدفمند و در راستای نیازهای جامعه صورت گیرد.

رییس دانشگاه همچنین برنامه‌ها و تصمیمات ضروری و پیش بینی های لازم برای ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش، دانشجویی و فرهنگی در نیمسال جدید را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: باید در گروه ها و دانشکده ها برای ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان جدید، برنامه ریزی صورت گیرد و در صورت نیاز، دوره های کوتاه مدت و ... برای این منظور در نظر گرفته شود. آموزش های ترکیبی و چگونگی ارائه آموزش های مجازی باید برنامه ریزی شود. همچنین در زمینه های فرهنگی، ‌سیاسی و .. نیز باید پیش بینی های لازم صورت گیرد و زمان بندی اردوهای دانشجویی،‌ ارتباط استاد و دانشجو و دیگر مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه فعالیت دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای اظهار داشت: بررسی ارتباط این دانشکده با گروه های پژوهشی و رابطه دانشکده با مراکز تحقیقاتی و برنامه ریزی برای آن باید از گروه ها و دانشکده ها آغاز شود و سپس در هیات رییسه، شورای دانشگاه و هیات امنا تصویب شود و لازم است در شورای دانشگاه برای فعالیت این دانشکده و کیفیت آن یک سیاست کلان تبیین گردد.

رییس دانشگاه همچنین در نشست شورای دانشگاه،‌ بر لزوم استفاده آموزش و پژوهش دانشگاه از بحث متاورس تاکید کرد و گفت: لازم است در خصوص هوشمند سازی در بحث آموزش و پژوهش و همچنین ارتباط آن با حل مسائل کشور، طرح های خوب و قابل ارائه‌ای تدوین شود تا بتوانیم در این حوزه نیز گام های موثری برداریم.



13:47 - دوشنبه 22 خرداد 1402    /    شماره خبر : 20224    /    تعداد نمايش خبر : 160