[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20435   , 1403/02/20


بازدید رییس دانشگاه از غرفه پارک علم و فناوری در نمایشگاه شهر هوشمند ایران

در این بازدید رییس دانشگاه و هیأت همراه از نزدیک با دستاوردها و توانمندی های شرکت ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری مدرس آشنا شدند.
دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه در حاشیه بازدید از غرفه پارک علم و فناوری مدرس در نمایشگاه شهر هوشمند ایران اظهار داشت: پارک علم و فناوری مدرس دارای بیش از 170 شرکت دانش بنیان می باشد که در این نمایشگاه بخش محدودی از دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند .
برخی از این توانمندی ها در دانشگاه به مرحله تولید و یا‌ صادرات رسیده و منجر به ایجاد اشتغال شده است و در 170 شرکت پارک، بیش از 2200 اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: ساختمان ، ‌امور شهری ، ‌وسایل، ‌سرویس های داخل شهری و ... همه در کنار هم شهر هوشمند را تشکیل می دهند و مدیریت این شهر بر اساس الگوریتم های از پیش تعیین شده و به صورت هوشمند صورت می گیرد و مدیریت هوشمند به جای یک فرد فکر می کند و بر اساس آموزش هایی که می بیند می تواند تصمیم بگیرد  و قطعا آینده دنیا به سمت هوشمندسازی خواهد رفت و در آیمنده بسیار نزدیک در بحث آموزش ،‌پژوهش،‌مدیریت، سیستم های مخابراتی و ...  از هوشمندسازی استفاده خواهد شد.
رییس دانشگاه یادآور شد: ما در دانشگاه تربیت مدرس سعی کردیم که در خصوص هوشمندسازی هم در شرکت های دانش بنیان و هم رشته های آموزشی و مراکز تحقیقاتی و طراحی پروژه های هوشمندسازی پیشگام باشیم  و در این زمینه پروژه هایی در دانشکده های مختلف از جمله دانشکده مهندسی شیمی در حال تدوین است.
 وی با اشاره به حمایت های دانشگاه از پارک علم و فناوری گفت: دانشگاه تربیت مدرس در سال گذشته 18 میلیارد تومان به پارک علم و فناوری دانشگاه کمک مالی کرده است و طی سه ماه اخیر سال 1402 نیز تاکنون 16.5 میلیارد تومان به پارک ها کمک نموده ایم  و این امر نشان از افزایش کمک ها در سال جدید دارد.
وی همچنین اضافه کرد: در شمال شهر تهران زمینی به مساحت 20 هکتار را برای شرکت های پارک در نظر گرفته ایم و کنسرسیوم هایی در حال شکل گیری است تا پارک ها زیرساخت های لازم خود را در آنجا ساخته و بتوانند از آنجا استفاده نمایند.
دکتر دانشجو با اشاره به صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان خاطر نشان ساخت: از جمله حمایت های این صندوق می توان به اعطای وام با مبلغ 11 تا 12 میلیارد تومان در سال اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است و لازم به ذکر است  24.5 درصد از سهام این صندوق برای دانشگاه تربیت مدرس، ‌24.5 درصد متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 51 درصد برای بخش خصوصی می باشد که صندوق بسیار خوبی است که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.
دکتر نادری منش رییس پارک علم و فناوری دانشگاه نیز در سخنانی حضور پارک علم و فناوری را در نمایشگاه شهر هوشند بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از اولویت های پارک علم و فناوری، ناحیه نوآوری است که در قلب تهران و در فضای به مساحت 450 هکتار متر مربع قرار دارد و هوشندسازی شهر نیز  بخشی از آن فرایند است که بسیار برای ما حائز اهمیت است و بیش از 33 شرکت در پارک مدرس در بحث
IT و ICT  و هوشمند سازی فعالیت دارند که  15 شرکت در نمایشگاه الکامپ هفته گذشته حضور داشتند و 9 شرکت نیز در این نمایشگاه حضور دارند و دستاوردهای آنان می تواند در زمینه هوشمندسازی،‌ زیست بوم شهری، کاهش هزینه از منظر چگونگی برخورد با پسماندها و از منظر خدمات دهی به شهروندان و ... کمک کننده باشد و بتوانند در مسیر خدمت شهری هوشمند فعالیت کنند.
وی حضور پارک علم وفناوری مدرس را بسیار مثبت و برجسته عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از پارک های برجسته با عملکرد خوب و مطلوب است و سعی ما بر این است که مسئولان کشور به سمت پارک های دانشگاهی سوق پیدا کنند زیرا تبدیل دانش به سرمایه و ارزش و خلق ثروت و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده کشور در پارک های علم و فناوری صورت می گیرد .
شایان ذکر است رییس دانشگاه پس از بازدید از غرفه پارک علم  وفناوری از برخی از غرفه های دانشگاهی همچون دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.
گفتنی است شرکت ها و واحدهای فناور وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با حضور در چهارمین نمایشگاه وکنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران که 11 تا  13 تیرماه 1402 در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست در غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس واقع  درغرفه 147  سالن شبستان حضور دارند.


19:06 - دوشنبه 12 تير 1402    /    شماره خبر : 20435    /    تعداد نمايش خبر : 294