[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20473   , 1403/02/20


ارائه گزارش عملکرد پارک علم و فناوری در نشست شورای دانشگاه

دکتر حسین نادری منش اظهار داشت: پارک های دانشگاهی از دانشگاه شروع شده و با فشار فناوری جلو می رود و دانش دانشگاه را به صنعت وارد می کند و سبب تحول در صنعت خواهد شد و قطعا توانمندی اصلی پارک های دانشگاهی دانشجو و اعضای هیات علمی آن هستند.
وی از تعداد زیاد متقاضیان برای ورود به پارک علم وفناوری مدرس خبر داد و گفت: پارک دانشگاه تربیت مدرس خوشبختانه دارای جاذبه بالایی است و در سال 1401 در سه مقطع متقاضی داشتیم که برای دوره پیش رشد 161 مورد برای دوره رشد 107 مورد و برای موسسات پارکی 52 مورد تقاضا ثبت شده است.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه، تعداد کل اعضای پارک در سال 1401 را 185 عضو عنوان کرد و گفت: تعداد پذیرش های جدید موسسات پارکی  23 مورد ، تعداد پذیرش های جدید مرکز رشد 19 مورد، ‌تعداد شرکت های منتقل شده از  پیش رشد به رشد 16 مورد ، تعداد شرکت های منتقل شده از رشد به موسسات پارکی 13 مورد و تعداد واحدهای فناور خارج شده از پارک 33 مورد بوده است .
وی افزود: حجم فروش کل اعضای پارک بیش از 500 میلیارد تومان بوده است و بیش از ۲ هزار نفر به طور تخصصی دراین شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۳۰۰ نفر دارای مدرک دکتری و حدود ۶۰۰ نفر با مدرک کارشناسی ارشد هستند.
رییس پارک علم و فناوری مدرس یادآور شد: در سال 1397 هیچ موسسه مستقری در پارک نداشتیم اما در سال 1401 تعداد شرکت های مستقر در پارک به 56 مورد رسیده که نشان از روند رشد قابل قبول پارک دارد. در سال گذشته،  شرکت هایی که از دوره رشد به دوره بالغ یا موسسات پارکی رسیدند رو به افزایش بوده که این مورد از جمله معیارهای ارزیابی پارک ها است که بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با اشاره به تعداد واحد های فناور عضو پارک در سال 1401 اظهار داشت: 27 واحد پیش رشد،‌80 واحد رشد و 78 شرکت بالغ در سال 1401 عضو پارک بوده اند و ما موظفیم تا کمک کنیم شرکت های پارک بزرگتر شوند و شرکت های بزرگ نیز در پارک مستقر شوند و این امر سبب توسعه یافتگی پارک خواهد شد.
دکتر نادری منش گفت: پارک علم و فناوری مدرس اولین پارک دانشگاهی است که سال گذشته در میان پارک های سطح 2 و پارک های علم و فناوری در حال توسعه کشور قرار گرفت و شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قرارگیری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گروه 2 به عنوان پارک در حال توسعه، موافقت کرد.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه اذعان داشت: پارک علم و فناوری مدرس جزء پارک های جامع کشور است که در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت است و در یکسال گذشته، نزدیک به هزار میلیارد گردش مالی شرکت‌های مستقر در این پارک بوده است.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب پارک در طرح دستیار فناوری افزود: در این طرح دانشگاه تربیت مدرس عملکرد بسیار خوبی داشت و در رتبه اول مشارکت در این طرح قرار گرفت. در این طرح دانشجویان علاقه مند از سوی پارک به شرکت ها معرفی شدند و جمع اعتبار پرداخت شده در این خصوص یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که در بسیاری از  موارد منجر به جذب نیروها در شرکت ها گردید.
وی در ادامه به دیگر فعالیت های پارک از جمله طرح رویش هسته های فناور، ‌حضور موفق در نمایشگاه الکامپ و شهر هوشمند ، فعالیت های مرکز کارآفرینی و کارگاه طراحی مسیر شغلی، ‌بستر سازی برای ایجاد فرهنگ کارآفرینی در سنین قبل از دانشگاه و اقدامات توسعه ای در قالب تفاهم نامه های همکاری اشاره نمود.


 


 


           


14:36 - دوشنبه 19 تير 1402    /    شماره خبر : 20473    /    تعداد نمايش خبر : 121