[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20618   , 1403/02/20


امضای تفاهم نامه میان دانشگاه تربیت مدرس و مرکز نشر دانشگاهی

با هدف توسعه پژوهش های کاربردی و آموزشی، رفع مشکلات منابع علمی و همچنین پاسخگویی به مهمترین ضرورت های جامعه علمی کشور در خصوص تبدیل زبان فارسی به زبان علم دنیا ، تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاه تربیت مدرس و مرکز نشر دانشگاهی منعقد شد.
دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس در نشست امضای این تفاهم نامه، مشارکت با مرکز نشر دانشگاهی را باعث ایجاد ثمرات مثبت و خیر برای دانشگاه‌های کشور و حوزه علم عنوان کرد .
وی با معرفی کوتاهی از دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه جامع کشور است که علاوه بر رشته های علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی دارای دانشکده پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت درمقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.
وی ادامه داد: به لحاظ تولیدات علمی دانشجویان و پژوهش های انجام شده در این دانشگاه وضرورت دسترسی به مقالات، کتب و بانک های اطلاعاتی امید داریم با این تفاهم نامه بتوانیم ضمن ارایه خدمات به مرکز دانشگاهی از امکانات ایجاد شده توسط این مرکز نیز در حوزه علم و دانشگاه استفاده کنیم.
در ادامه دكتر حسن سودمند افشار رييس مرکز نشر دانشگاهی با ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت:دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مولود انقلاب خدمات قابل توجهی به جامعه علمی کشور ارایه کرده و باعث افتخار نظام است.
وی افزود: یکی از دلایل پیشگامی در طرح تفاهم نامه مشترک به خاطر همین پتانسیل بالای این دانشگاه در بخش علمی است.
وی با اشاره به ماموریت جدید این مرکز نشر در تولید محتوای سفارشی به تاکید وزارت علوم تصریح کرد: تولید آثار علمی فاخر از ماموریت های اصلی ما است. به همین منظور و بنا بر تاکید مرکز مدیرت آموزش عالی مبنی بر تولید آثار علمی ارزشمند و سفارشی ما تصمیم گرفتیم از قابلیت علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس استفاده کنیم.
دکتر امیر عبدالله زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پژوهش محور در طول سال ها رتبه اول تا سوم را در کشور به دست آورده خاطر نشان کرد: یکی از راه های ترویج علم و دانش، نشرهای دانشگاهی است که خوشبختانه ما در دانشگاه تربیت مدرس در مقایسه با سایر دانشگاه ها توفیق نسبی بیشتری داشتیم و تا کنون ۵۵۰ عنوان کتاب را منتشر کردیم که برخی از کتاب ها به چاپ پنجم هم رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر نیز ۴۵ نشریه توسط نشر دانشگاه منتشر می شود که ۶ نشریه آن،نمایه بین المللی کسب کرده و سال گذشته هم ۲ نشریه نمایه ISI  و SCOPUS گرفتند. 
گفتنی است این تفاهم نامه در ده ماده و ۱۶ بند با عناوینی چون همکاری های مشترک در زمینه تدوین و تالیف کتب درسی و کمک درسی در رشته های مورد نیاز و مرتبط، همکاری در راستای اولویت های پنجگانه وزارت علوم، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای ماموریت های آموزشی و پژوهش طرفین  و غیره به امضا رسید.

 


12:34 - سه شنبه 24 مرداد 1402    /    شماره خبر : 20618    /    تعداد نمايش خبر : 158