[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20633   , 1403/02/20


اطلاعیه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص دانشجویان بین المللی دانشگاه های کشور

بر اساس این اطلاعیه رعایت نکات زیر ضروری است:
1-کلیه کلاس هاي دانشـجویان بین المللی حضوري است، لـذا به هیـچوجه نبایـد به صورت غیرحضوري برگزار گردد.
2- تحصـیل دانشـجویان بین المللی در دانشـگاه هاي ایران تمام وقت می باشـد، لذاحضور تمام وقت آنها در دانشـگاه جهت تحصـیل الزامی است. شایسـته است حضور و غیاب در هرجلسه درسـی به صورت سیسـتمی انجام گیرد.
3- تحصـیل دانشـجویان بین المللی در دانشـگاه ها همسان و مشترك با دانشجویان ایرانی می باشد، لذا به هیچوجه نباید کلاس مجزا وخاص براي دانشجویان بین المللی تعریف و برگزار گردد.
4- تـدریس در تمام دانشـگاه ها به زبان فارسـی است، لذا تدریس به زبان دوم از طریق مترجم اکیدا ممنوع بوده و تخلف محسوب می گردد.
5- دانشجویان بین المللی الزاما باید با ویزاي تحصیلی و کارت اقامت در دانشگاه ها مشغول تحصیل گردند.
6-  تمام دانشـجویان بین المللی در هر مقطع تحصـیلی پس از اخذ بلامانع تحصیلی از طریق سامانه سازمان اموردانشـجویان مجاز به ثبت نام و تحصـیل می باشند و بلامانع تحصیلی در یک مقطع کفایت از بلامانع در مقطع بعدي نمی کند.
7- چنانچه دانشـجوي بین المللی تا این تاریـخ در آن دانشـگاه فاقـد ویزاي تحصـیلی یا اقامت و یا بلامانع تحصـیلی می باشد، ضـروري است فورا اقدام لازم جهت اخذ ویزا، اقامت و یا اخذ بلامانع اقدام به عمل آید و لیست آنها نیز تهیه و به این سازمان ارسال گردد.
8- پردیس هاي بین المللی فرعی دانشـگاه ها به هیچوجه قبل از اخذ مجوز مستقل پذیرش دانشجوي بین المللی حق جذب، پذیرش و ثبت نام دانشجویان بین المللی ندارند و مجوز دانشگاه اصلی کفایت مجوزجذب براي پردیس وابسـته نمی کنـد، لذا قبل از هر اقدامی درجذب دانشـجو، موظف به اخذ مجوز مسـتقل می باشند.  
بدیهی است کلیه مسولیت هاي ناشی از تخلف از موارد فوق بر عهده دانشگاه می باشد.


13:21 - شنبه 28 مرداد 1402    /    شماره خبر : 20633    /    تعداد نمايش خبر : 185