[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20654   , 1403/02/30


افزایش سقف حمایت از طرح های پژوهشی

 بنیاد ملی علم ایران (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور) با هدف تولید دانش و سرآمدی علمی، کمک به حل مسائل جامعه و رفع نیازهای آینده کشور برترین طرح‌های پژوهشی کشور را بر اساس داوری علمی انتخاب و مورد حمایت قرارمی دهد که امسال با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد ریاست جموری سقف این هزینه در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
بنا بر اعلام این مرکز به طور نمونه سقف مبلغ حمایتی از طرح‌های پژوهشی عادی،پسا دکتری با زیر شاخه پژوهشگری و رساله دکتری با زیر شاخه گرنت دانشجویی دکتری در سال گذشته به ترتیب ۶۰ ، ۱۴۰و  ۱۵ میلیون تومان بوده  که این رقم در سال جاری به ۱۸۰، ۱۶۸ و۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
همچنین حق الزحمه نظارت با رتبه دانشیار برای طرح‌های پژوهشی در سال گذشته ۱۲ میلیون ریال بوده که امسال به ۳۷ میلیون ریال رسیده‌ است.
گفتنی است این بنیاد علاوه بر پذیرش طرح‌های معمولی، طرح‌های مشخصی را با هدف اثر گذاری جدی در ارتقا سطح علمی و فناوری کشور در قالب فراخوان اعلام می کند. از این رو اعضای هیأت علمی شاخص می‌توانند طرح‌ها و پژوهش‌های کلیدی خود را در سامانه این بنیاد به نشانه   rtms.insf.orgثبت و ارسال کنند.


12:00 - سه شنبه 31 مرداد 1402    /    شماره خبر : 20654    /    تعداد نمايش خبر : 193