[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20677   , 1403/02/20


مدیر فناوری و پژوهش های کاربردی دانشگاه از طرح «برنامه تحقیقاتی هدفمند اعضای هیأت علمی» در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه خبر داد

وی افزود: در راستای جهت دهی به پژوهش ها و تحقیقات اساتید، طرحی با عنوان 'برنامه تحقیقاتی جهت دار اعضای هیأت علمی' تهیه شد. بنا بر این طرح، اساتید باید در دو شاخصه خاص فعالیت پژوهشی داشته باشند. مقلات، کتاب ها و پژوهشهای تحقیقاتی اعضای هأت علمی باید به سمت این برنامه و در نهایت در راستای حل مسائل کشور باشد که در این صورت از امتیازات خوبی نیز بهره مند خواهند شد. 
دکتر اشتهاردیان با تأکید بر اینکه باید تولیدات علمی به سمت حل مسائل کشور سمت و سو بگیرد گفت: تا کنون 350 برنامه تحقیقاتی جهت دار از اساتید دانشگاه دریافت کرده ایم. یعنی در حدود 50درصد از اعضای هیأت علمی در این برنامه وارد شده اند. افزایش دانشجویان پسادکترا نیز یکی دیگر از اقدامات مؤثر دانشگاه است که در حال اجرا می باشد.
مدیر فناوری و پژوهش های کاربردی دانشگاه خاطر نشان کرد: به منظور توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه اقدامات دیگری شامل؛ تسهیل قوانین، چابک سازی روندها، ارائه تسهیلات، ارائه امتیازات ویژه و... پیگیری و انجام شد. همچنین در این مدیریت طرح های خوبی در حوزه های مختلف مانند، آب های مرزی، تدوین قوانین گمرکی، معضلات زیست محیطی کشور، مسئله آلودگی هوا، آلاینده های سواحل دریای خزر و در حوزه های متنوع دیگر در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در یکسال و نیم اخیر سعی شده است که روند ارتباط با جامعه و صنعت آسان تر شود تا اساتید بیشتری به این سمت سوق داده شوند، گفت: یکی از اقدامات در این خصوص، افزایش تعداد فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت با رویکرد اعضای هیأت علمی جوان است. این طرح با هدف درگیر شدن هر چه بیشتر اساتید جوان با جامعه و صنعت و حل مشکلات کشور برنامه ریزی و اجرا شده و به نتایج خوبی مانند انعقاد تفاهم نامه با سازمان ها و وزارت خانه های مختلف، تأسیس شرکت های دانشگاهی و ... منجر شده است. 
دکتر اشتهاردیان اضافه کرد: افزایش تعداد آزمایشگاه هایی که به جامعه خدمات ارائه می کنند، پذیرش دانشجوی استاد محور از بین دانشجویان دارای شاخص های بسیار بالا و دانشجویان استعداد درخشان و تعریف و طراحی پایان نامه /رساله های مسئله محور برای حل مشکلات کشور از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی و فناوری است.


16:04 - دوشنبه 6 شهريور 1402    /    شماره خبر : 20677    /    تعداد نمايش خبر : 323