[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20743   , 1403/02/19


دکترفرهاد دانشجو: دانشگاه‌ها و صنعت باید از توان پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها برای اشتغال‌زایی استفاده کنند


دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از محافل اشتغال‌زایی هستند، گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به درستی هدایت شوند، روی پای خودشان بایستند و مسیر وابستگی‌شان به بودجه دولت کمتر شود می‌توانند مسأله اشتغال‌زایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان ما شرکت‌هایی هستند که با همراهی و کمک خود اساتید و دانشجویان ساخته شده‌اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: علت اینکه نمی‌توانیم شرکت‌های دیگری اضافه کنیم عدم توان علمی نیست، هم توان علمی موجود است و هم انسان‌هایی که نیازمند این قضیه هستند اما فقط فضای لازم برای ارائه نداریم، متأسفانه پشتیبانی‌های لازم برای سرمایه را نداریم که اگر اینها برنامه‌ریزی شود قطعاً شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راه‌های اشتغال‌زایی هستند.

دکتر دانشجو به ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: اگر دانشگاه‌ها و صنعت خودشان را موظف بدانند از توان پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها استفاده کنند؛ قطعاً این موضوع با درصدی از اشتغال‌زایی مساوی خواهد بود.

ی یادآور شد: در دولت آقای رئیسی فرصت مطالعات صنعتی تدوین شده و همه اعضای هیأت علمی مو‌ظف شده‌اند ظرف مدت ۶ ماه در جامعه کاربردی صنعت کار کنند یعنی اگر رشته‌ فردی اقتصاد است باید به بانک یا وزارت اقتصاد برود و دوره کارآموزی ببیند و در دوره جامعه کاربردی خودش کار کند و چنین موضوعی باعث می‌شود ظرف مدت ۷-۶ ماه ارتباط صنعت با جامعه بهتر شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: اساتید هیأت علمی ما ابتدا برای حضور در صنعت احساس ناراحتی می‌کردند ولی بعد متوجه شدند که حضور در صنعت باعث مهارت‌آموزی می‌شود و برایشان منفعت دارد و در حال حاضر این سد شکسته شده و افق خوبی باز شده است.

دکتر دانشجو تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری از افراد خلاق و نوآور الهام می‌گیرد و از فکرهای پژمرده و ژنرال‌های فرسوده چیزی به نام خلاقیت درنمی‌آید، ژنرال‌‌های فرسوده می‌توانند مشاوران خیلی خوبی باشند اما نمی‌توانند مجری‌های خوبی باشند.



14:06 - شنبه 18 شهريور 1402    /    شماره خبر : 20743    /    تعداد نمايش خبر : 124