[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20850   , 1403/02/20


همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد،
آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام و افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس

رئیس دانشگاه تربیت مدرس به همراه مسئولان این دانشگاه صبح امروز با حضور در مزار شهدای گمنام و انجام آیین غبارروبی و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام والای شهدای گرانقدر، از بخش‌های مختلف نمایشگاه دفاع مقدس بازدید کرد.
دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در حاشیه این بازدید گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارها و از خود گذشتگی انسان‌هایی است که هر کدام به تنهایی قرآن ناطق بودند. شهدا پیرو ائمه بودند و با شناخت امام زمان ( عج) و امید به ظهور ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و جان خود را برای کشورشان فدا ‌کردند.
وی با بیان اینکه ما با هر تفکر و عقیده مذهبی، سیاسی و فرهنگی که هستیم باید قدر شهدا را دانسته و رشادت‌های آنها را پاس بداریم خاطر نشان کرد: این هفته، هفته کسانی است که به خاطر دفاع از کشور رفتند و جان خود را فدا کردند که این مملکت پابرجا بماند. پس باید با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بینش و افکار شهدا را مایه وحدت قرار دهیم.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: جمهوری اسلامی به بهای خون هزاران شهید به دست آمده و باید با جان و دل از آن محافظت کنیم.
وی با ذکر این نکته که جهاد ما از طریق قلم و خودکار انجام می‌شود تاکید کرد: برای ما دانشگاهیان نیز بهترین راه مراقبت از طریق علم است؛ اینکه خوب علم بیاموزیم و مسايل و مشکلات کشور را از طریق راه حل‌های علمی حل و فصل کنیم.
رسول هوشمند رئیس بسیج کارکنان دانشگاه تربیت مدرس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس درباره ویژگی‌های این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دفاع مقدس امسال برخلاف سال‌های گذشته که در فضای سالنی و سرپوشیده برگزار می‌شد،به شکل متفاوت در فضای عمومی دانشگاه و به صورت ماکت و در چند بخش؛ دفاع مقدس،مدافعان سلامت،مدافعان امنیت و مدافعان حرم برپا شده است تا دانشجویانی که این فضا و صحنه‌ها را تجربه نکردند با مشاهده ماکت‌ها آن روزها را تجسم کرده و برایشان تجدید خاطره شود.
وی ادامه داد: در برپایی این نمایشگاه بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله دفتر دانشجویان شاهد و ایثارگر ،مدیریت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی، بسیج کارکنان و مدیریت امور ورزشی و یک گروه هنری از شهر بابلسر مازندارن در طراحی و اجرای ماکت‌ها همکاری داشتند.
شایان ذکر است در حاشیه این بازدید رییس دانشگاه و هیات همراه در بخش ورزشی که از سوی مدیریت امور ورزشی تدارک دیده شده بود،‌ حضور یافتند و به صورت نمادین چند بازی ورزشی را انجام دادند.
گفتنی است این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۵ مهر ماه برای بازدید دانشجویان و علاقه‌مندان دایر خواهد بود.


14:27 - دوشنبه 3 مهر 1402    /    شماره خبر : 20850    /    تعداد نمايش خبر : 344