[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20867   , 1403/02/20


برگزاری نشست تبادل نظر و بررسی مسایل حوزه بانوان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس

جلسه اتاق فکر بانوان دانشگاه تربیت مدرس پیرامون بررسی مسائل و مشکلات بانوان ، امکانات و دستاوردهای مربوط به اعضای هیأت علمی و استفاده از نقطه نظرات این افراد با حضور مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده، نماینده بانوان نهاد مقام معظم رهبری، مسئولین فرهنگی و تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشکده‌ها برگزار شد.
دکتر نجمه تهرانیان، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده ضمن ارايه گزارشی از برنامه‌های انجام شده، هدف این نشست را بررسی مطالبات و شناسایی نخبگان دانشگاهی در بخش بانوان هیأت علمی ذکر کرد و افزود: با توجه به ماموریت حوزه زنان و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نشست‌هایی را با حضور ریاست و مسئولان دانشگاه برگزار کردیم که نتیجه آن ایجاد قرارگاهی با همین عنوان بوده که ماموریت آن بررسی موارد و مشکلات مربوط به بانوان کارمند، اعضای هیئت علمی و دانشجویان با محوریت تحکیم خانواده، جوانی جمعیت، موضوع حجاب و عفاف و...است.
وی ادامه داد:یکی از اهداف ما طبق برنامه وزارت علوم ارتقا جایگاه بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه و شناسایی بانوان نخبه دانشگاهی و کمک به رفع مشکلات آنها است.
دکتر تهرانیان با اشاره به بخشی از مطالبات بانوان شاغل در دانشگاه خاطر نشان کرد:یک از موارد مهمی که برای حمایت از بانوان در دست پیگیری و اقدام قرار دارد پیگیری مشکل مهد کودک است که برای این منظور جلسات متعدی با مراکز ذیربط برگزار شده و در دست اقدام است. مورد دیگر در نظر گرفتن فضای مناسب برای مادران با فرزند کوچک است که برای این منظور جلساتی را با شهرداری و سایر بخش‌ها در دانشگاه برگزار کردیم که امیدواریم با همکاری اعضای قرارگاه به زودی به نتیجه برسد.
مشاور امور بانوان دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به در نظر گرفتن تمهیداتی به منظور تشویق اعضای هیأت علمی،کارمندان و دانشجویان برای ازدواج و افزایش جمعیت گفت:طبق قانون جوانی جمعیت که دستور العمل‌ آن تهیه و ابلاغ شده و در حال اجرا است، امتیازاتی را بر مبنی تاهل و تعداد فرزند در هنگام جذب در نظر گرفته شده است که باعث تشویق اعضای جوان به ازدواج و فرزندآوری می‌شود.
دکتر تهرانیان در ادامه جلسه از برگزاری نشست صمیمانه با دانشجویان خانم در محل سلف دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی به منظور آشنایی نزدیک با مشکلات آنان و برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی با حضور کارشناسان در روزهای پیش رو خبر داد.
در پایان این نشست اعضای حاضر درجلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.

 

 

 

 


19:27 - چهارشنبه 5 مهر 1402    /    شماره خبر : 20867    /    تعداد نمايش خبر : 158