[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20890   , 1403/02/20


حضور دانشمندان جهان اسلام در دانشگاه تربيت مدرس

 


میهمانان پنجمين دوره جايزه مصطفي (ص)  ٨ مهر ماه با حضور در دانشگاه تربيت مدرس با رييس دانشگاه و جمعي از مسئولان و روساي دانشكده ها ديدار كردند.
در ابتداي اين نشست دكتر عبداله زاده معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه ضمن خيرمقدم به مهمانان، به معرفي روساي دانشكده ها و اعضاي حاضر در نشست پرداخت. در ادامه دكتر علامه رئیس واحد بین الملل و مدیر روابط علمی بین المللی به معرفي كوتاهي از دانشگاه تربيت مدرس و تعداد دانشجويان ، اعضاي هيات علمي و رشته هاي موجود در دانشگاه پرداخت.
سپس روساي دانشكده هاي علوم پزشكي، علوم زيستي، علوم پايه و مهندسي شيمي و رییس پارک علم و فناوری مدرس به معرفي واحد ها و دانشكده هاي خود و زمينه هاي تحقيقاتي آن پرداختند.
در ادامه چهار دانشمند جهان اسلام حاضر در جلسه؛ پروفسور احمد فوزی اسماعیل رئیس دانشگاه فناوری مالزی (برگزیده دریافت جایزه مصطفی (ص) )، پروفسور شکیل احمد عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد ملی اردو مولانا از کشور هند، پروفسور سید احتشام حسنین از Indian Institute of Technology Delhi (IIT Delhi) کشور هند و دکتر نسرین ظفر احتشام از SHARDA UNIVERSITY کشور هند، ضمن معرفي کوتاهی از خود و دانشگاه هاي محل تدريس خود در خصوص زمینه سازی بیشتر برای گسترش مراودات علمی و پژوهشی میان طرفین مطالبی را عنوان کردند.
در ادامه دكتر دانشجو رييس دانشگاه به معرفي دانشكده هاي مختلف دانشگاه ، پارك علم و فناوري و پرديس بين المللي اروند و ظرفيت ها و پتانسيل هاي علمي، آموزشي و پژوهشي دانشگاه تربيت مدرس پرداخت.
گفتنی است پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) دهم مهرماه امسال به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود. جایزه مصطفی(ص) که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد و توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده باشد.


 


14:56 - شنبه 8 مهر 1402    /    شماره خبر : 20890    /    تعداد نمايش خبر : 202