[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20895   , 1403/02/20


مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشکده مهندسی شیمی برگزار شد


در ابتدای این مراسم دکتر رامین کریم زاده رئیس دانشکده ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدید گفت: دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس دانشکده ای متفاوت است و در عرصه صنعت و حل مسائل جامعه و همچنین در بحث دانش روز، قدم بر می دارد. در دانشگاه تربیت مدرس پتانسیل خوبی وجود دارد ضمن اینکه این دانشگاه برای دانشجویان نو ورود جدید است برای آینده شغلی شما بسیار مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آینده در دست کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان است، افزود: کارآفرینان ضمن اینکه تولید کار و ثروت می کنند، برای حل مسائل و مشکلات کشور قدم بر می دارند. ما در این دانشکده از دانشجویان انتظار داریم به جز اینکه درس می خوانند و دوره آموزشی خود را طی می کنند، به مسیر کارآفرینی نیز فکر کنند.

دکتر کریم زاده اظهار داشت: در دانشگاه تربیت مدرس ظرفیت های خوبی وجود دارد که طی آن می توانید مسیر آینده خود را پیدا کنید. همانگونه که با فعالیت در یک شرکت برای شما رزومه کاری ایجاد می شود، تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس نیز برای شما رزومه محسوب می گردد به شرط اینکه به دنبال پروژه هایی باشید و در مسیری گام بردارید که در نهایت مشکلی از معضلات کشور را کم کند. لازمه این کار هم، این است که مطالعه داشته باشید و نیازهای مملکت را بررسی کنید. فعالیت در راستای رفع نیازهای کشور نه تنها خدمت به میهن است بلکه برای شما پول ساز خواهد بود پس توصیه می کنم با توجه به نیازهای کشور و با در نظر گرفتن علاقمندی های خود، اساتیدی را برای راهنمایی انتخاب کنید که در همان عرصه فعال باشند.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشجویان را به فعالیت های تیمی و عضویت در ورزش های گروهی تشویق کرد و گفت: به شما دانشجویان جوان توصیه می کنم ورزش را بسیار جدی دنبال کنید و از انجام ورزش غافل نشوید. به خصوص ورزش های گروهی، کار تیمی را تقویت می کند. با ورزش نه تنها جسم شما شاداب و فعال می ماند بلکه در کلاس های ورزشی، دوستان و همکاران علمی خوبی برای خود پیدا می کنید که در آینده در مسیر شغلی و پیشرفت شما می توانند کمک کننده باشند.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر سمیه قاسمی راد معاون آموزشی دانشکده ویژگی های دانشجوی تحصیلات تکمیلی را برشمرد و گفت: یادگیری تکمیلی از منابع مختلف، راهبری درست برای نیل به اهداف متعالی و همچنین اهتمام و پشتکار، از مهمترین ویژگی های دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. دانشجوی تحصیلات تکمیلی با خودباوری و شناخت توانایی های خود و کسب دانش و مهارت های لازم، همچنین کنترل افکار خود از طریق تمرکز بر نتیجه دلخواه و برنامه ریزی و مدیریت زمان می تواند به موفقیت دست یابد. در این راه توسعه مهارت های فردی، مراقبت از خود و مطالعه و کتابخوانی نیز بسیار اهمیت دارد.

دکتر سید مرتضی ضمیر معاون پژوهشی دانشکده نیز از "روش تفکر علمی" حاکم بر دانشگاه ها به عنوان نکته ای که دانشگاه را از سایر پلتفرم های آموزشی متمایز می کند نام برد و افزود: تفکر انتقادی و روش تفکر علمی موجود در دانشگاه، دانشگاه ها را در برابر تمام پلتفرهای آموزشی در اولویت قرار داده است. از دانشجویان انتظار داریم که به تقویم آموزشی کاملا مقید باشند و در مسیر تحصیل خود در دانشگاه تربیت مدرس به یکدیگر کمک کنند و باعث ارتقاء یکدیگر باشند.

این مراسم با سخنرانی مسئولان برخی انجمن های مرتبط با دانشکده مهندسی شیمی مانند "انجمن مهندسی شیمی ایران" و تقدیر از دانش آموختگان برتر دانشکده پایان یافت.



 



08:58 - يکشنبه 9 مهر 1402    /    شماره خبر : 20895    /    تعداد نمايش خبر : 186