[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20975   , 1403/02/20


امضای تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه تربیت مدرس و هفت دانشگاه برتر عراق

دکتر عبدالامیر علامه، مدیر روابط علمی بین‌المللی و رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در روزهای 15 تا 17 مهرماه 1402 در نشست مشترک روسا و مدیران بیش از 60 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق که در مشهد مقدس برگزار گردید، شرکت کرد.
این نشست توسط مرکز همکاری­های علمی بین المللی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه ­ریزی و به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید. در این نشست دکتر علامه در جلسات جداگانه با روسا و مسئولین دانشگاه­های بغداد، بصره، الواسطی، تکنولوژی بغداد،المعارف،‌المستقبل و بابل دیدار و گفتگو کردند.
روسا و مسئولین دانشگاه‌های فوق با شناختی که از ساختار و اهداف و دستاوردهای دانشگاه تربیت مدرس داشتند برای گسترش همکاری‌های دوجانبه اظهار علاقه نمودند. زمینه‌های همکاری مشترک شامل تبادل استاد، تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های مهارتی مشترک، برگزاری همایش و درس گروهی‌های علمی مشترک و برگزاری دوره‌های مهارتی برای اساتید و دانشجویان محورهای اصلی این گفتگو بود.
روسای دانشگاه‌های عراق ضمن ارائه نسخه‌ای از تفاهم‌نامه بین دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه مذکور خواستار امضاء قرارداد در جهت اجرایی شدن موارد مورد بحث شدند.


10:30 - چهارشنبه 19 مهر 1402    /    شماره خبر : 20975    /    تعداد نمايش خبر : 170