[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21044   , 1403/02/20


تاکید رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر نقش پیشرو دانشجویان در دفاع از عدالت و حمایت از مردم مظلوم غزه

دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با محکوم کردن کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: جای تأسف و ناراحتی است که در قرن بیست و یکم شاهد وحشی‌گری‌ها و کشت و کشتاری هستیم که برمی‌گردد به صدها سال قبل، یعنی شاید صدها سال قبل هم این اتفاقات رخ نمی‌داد.
وی افزود: امروزه شاهدیم بی‌دلیل بر سر زنان و کودکان مظلوم فلسطین بمب ریخته می‌شود و آمریکایی‌ها هم با افتخار اعلام می‌کنند این بمب‌ها از سوی آنهاست.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: معمولاً دانشجویان نقش پیشرو و پیشتازی در دفاع از عدالت داشته‌اند و هنوز هم همانطور هست، عدالت در این مجموعه برمی‌گردد به دفاع از فلسطین و فلسطینی‌ها. غربی‌ها سعی می‌کنند زمان آغاز جنگ را زمانی نشان دهند که نیروهای فلسطینی به شهرهای اشغالی حمله کردند. در صورتی که نقطه صفر این درگیری‌ها برمی‌گردد به ۸۰-۷۵ سال پیش و هر ساله کشت و کشتارهای رژیم صهیونیستی ادامه داشته و در سالی که گذشت حدود ۴۰۰-۳۰۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین در اثر حملات هوایی این جنایتکاران کشته شدند.
وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی قبل از جنگ تمام راه‌های زمینی و دریایی را به روی مردم مظلوم فلسطین بسته بود، دیوارهای بلندی دور تا دور غزه کشیده بودند و به سختی اجازه می‌دادند امکانات پزشکی وارد این شهر شود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: این باج‌خواهی‌ها و فشارها به جایی رسیده که از تحمل مردم فلسطین خارج شده؛ لذا عدالت ایجاب می‌کند که از حقوق فلسطینی‌ها دفاع کنیم. قوانین بین‌المللی، در دفاع از سرزمین اشغالی، حق دفاع و بیرون راندن اشغالگران را به رسمت شناخته و حتی با توجه به مصوبات سازمان ملل ما می‌گوییم همه این سرزمین اشغالی است، ولی آنها نیمی از جاهایی که اسرائیل در اختیار دارد را اشغالی می‌دانند و لذا فرق می‌کند بین زمانی که یک فلسطینی جنگ می‌کند برای اینکه اشغالگران را از خانه‌اش بیرون کند تا اشغالگری که سعی می‌کند با نادرستی و بی‌عدالتی مردم را از خانه‌هایشان بیرون کند.
دکتر دانشجو تصریح کرد: با این اوصاف چون بحث عدالت در میان است، دانشجویان هم از عدالت دفاع می‌کنند و هرکس به تبیین نحوه مبارزه و دفاع از مظلومیت مردم فلسطین مشغول می‌شود و هرکاری که لازم باشد عدالت خواهان یکصدا و متحدانه باید انجام دهند.
وی در پایان گفت: ان‌شاءالله خداوند به مردم فلسطین صبوری دهد و پیروزی را برای مسلمانان و مردم فلسطین به ارمغان بیاورد تا هرچه زودتر این کشت و کشتار و جنایات به پایان برسد.


18:28 - جمعه 28 مهر 1402    /    شماره خبر : 21044    /    تعداد نمايش خبر : 116