[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21223   , 1403/02/20


شرکت دانشگاه تربیت مدرس در نمایشگاه سالانه آموزش بین المللی در چین


 بیست و چهارمین نمایشگاه سالانه بین المللی آموزش چین (24th China Annual Conference for International Education (2023)) که از 26 تا 29 اکتبر در شهر پکن برگزار شد، میزبان هیأت هایی از بیش از 50 دانشگاه از سراسر جهان بود. در این نمایشگاه برای اولین بار دانشگاه های برتر جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

دکتر عبدالامیر علامه مدیر روابط علمی بین المللی دانشگاه به عنوان نماینده دانشگاه تربیت مدرس به همراه هیأت اعزامی سازمان امور دانشجویان ضمن شرکت در این نمایشگاه، میزبان بازدیدکنندگان مختلف در غرفه ایران بودند. شایان ذکر است هیأت ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه شامل مدیران  و معاونین روابط علمی بین المللی دانشگاههای تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی شریف بودند.

در مدت دو روز فعال نمایشگاه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان علاقه مند از غرفه ایران بازدید کردند.  گفتنی است اغلب بازدید کنندگان با برنامه و با اطلاع از غرفه ایران بازدید می‌کردند. اطلاعات مربوط به دانشگاه در قالب بروشور دانشگاه همراه با بروشور گروه زبان و ادبیات فارسی به بازدیدکنندگان ارائه شد. مراجعه کنندگان با ملیت های چینی و سایر کشورها برای ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس در رشته زبان و ادبیات فارسی، رشته‌های مدیریت و دوره های زبان های خارجی و سایر رشته های علوم انسانی ابراز علاقه کردند.

از دیگر برنامه‌های نماینده دانشگاه تربیت مدرس در این سفر، بازدید و ملاقات با مسئولین مرکز ملی علوم نانو و فناوری National Center for Nanoscience and Technology (NCNST) بود و ضمن بازدید از آزمایشگاه های این مرکز، تفاهم نامه میان دانشگاه تربیت مدرس و مرکز ملی نانو برای 5 سال آینده تمدید شد.

همچنین مدیر روابط علمی بین المللی دانشگاه و هیات همراه در روز دوشنبه 8 آبان به همراه نماینده سفارت جمهوری اسلامی در چین از دانشگاه جنگلداری پکن (BFU) بازدید و با مسئولین این دانشگاه دیدار کردند. در این دیدار در خصوص چگونگی گسترش همکاری و افزایش تعاملات دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه جنگلداری پکن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین هیأت ایرانی با مدیران آموزش مجازی TANG ملاقات کردند و در زمینه همکاری‌های بین المللی در زمینه آموزش مجازی گفتگو و تبادل نظر کردند.



09:32 - دوشنبه 15 آبان 1402    /    شماره خبر : 21223    /    تعداد نمايش خبر : 158