[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21381   , 1403/02/20


در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد؛
نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور

در این مراسم که با حضور رییس قوه قضاییه،‌ وزیر علوم،‌ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ رییس سازمان بسیج مستضعفین،‌ رییس سازمان بسیج اساتید، نماینده جنبش جهاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشور برگزار شد،‌ دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه خاطر نشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس دارای ۱۷ دانشکده و ۱۵ مرکز تحقیقاتی و یک پارک علم و فنآوری است و ۱۷۰ شرکت دانش بنیان یا مستعد دانش بنیان شدن، به عنوان زیر مجموعه آن فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن یک جنگل تحقیقاتی با وسعت بیش از ۱۷۰۰ هکتار در اختیار دانشگاه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس در سال گذشته به عنوان تنها دانشگاه سرآمد در کشور شناخته شد افزود:در نظام رتبه بندی شانگهای نیز دانشگاه تربیت مدرس بین دانشگاه‌های جامع رتبه دوم را دارد و بر اساس رتبه بندی us news دومین دانشگاه جامع کشور در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است.
وی ادامه داد: این دانشگاه تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی است که با ارائه راه کارهای علمی و عملی بر اساس نیازهای کشور از طریق برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی فعالیت می‌کند و در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب درجه مدیریت در تراز شهید حاج قاسم سلیمانی شده است.
دکتر دانشجو با تاکید بر نقش اساتید بسیجی در بازخوانی، ارزیابی و توسعه فعالیت‌ها افزود: ما امیدواریم اساتید بسیجی با نقش آفرینی در حوزه‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و کمک به ارتقا کارآمدی نظام حکمرانی موفق باشند.
دکتر محمد رضا مردانی رئیس بسیج اساتید کشور با حضور در این نشست گفت: جبهه مقاومت امروز که با زعامت رهبر معظم انقلاب با کفر و استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل در حال جهاد است، ثمره بالندگی شجره طیبه ایی است که در سال ۵۷ به فرمان امام خمینی ایجاد و دامنه آن در سراسر گیتی در حال گسترش است.
وی با اشاره به اینکه این همایش همزمان در ۲۱۰ دانشگاه سراسر کشور در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: این همایش با سه هدف؛ اعلام انزجار اساتید از استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و محوریت رژیم صهیونیستی و ابراز همدلی با مسلمانان غزه و جبهه مقاومت، گرامیداشت هفته بسیج و شهدای بسیجی و سوم تشکیل جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور و کمک به ارتقا نظام حکمرانی است.
رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تا کنون ۷۰۰ مسئله در در زیست بوم‌های دانشگاهی و کمیته‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در این زمینه در دست بررسی است افزود:تعلیم و ترویج تفکر بسیجی در میان نسل دانشگاهی و جوانان سراسر کشور در مقابله با استکبار و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف اصلی ماست. از این رو با روشنگری اساتید، جهاد تبیین و همراه سازی ملل جهان به برکت خون کودکان مظلوم غزه حاکمیت مقاومت اتفاق خواهد افتاد و ما نیز وظیفه داریم حق آنان را ادا کنیم.
دکتر مردانی همچنین از کمک به نظارت در عملکرد حکمرانان، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق محروم با توجه به توانمندی بسیج اساتید و اصلاح سیاست‌های علمی و گروه‌های نظریه‌پردازی بر اساس نیازهای کشور را از دیگر موضوعات مورد توجه جبهه علمی و فرهنگی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، پیگیری پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهانش با کمک ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و آمادگی برای بسط حقوق بشر اسلامی از طریق اساتید دانشگاه‌ها را به عنوان مطالبات اساتید از قوه قضاییه عنوان کرد.
ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه در غرب بسیاری از اساتید دانشگاه برعکس دانشجویان خود در کنار ضالمان و رژیم غاصب صهیونیست ایستاده اند گفت: به جای اینکه اساتید پرچمدار حمایت از مظلومان غزه باشند این دانشجویان هستند که از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: آمریکا اساتیدی را که از فلسطین دفاع کرده‌اند حتی یهودی‌های مدافع حقوق مردم غزه را یا از دانشگاه اخراج کرده یا مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد کرده اند.بنابر این اساتید دانشگاه برای اینکه کرسی و شغل خود را از دست ندهند از صهیونیست دفاع می‌کنند.
ابوشریف تصریح کرد: پس از شروع طوفان الاقصی ۴۲ در صد دانشجویان خواهان توقف جنگ بودند که این رقم در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هنگام صحبت در مجامع بین المللی حق مردم فلسطین مورد توجه قرار نمی‌گیرد گفت: مدافعان حقوق بین المللی یادشان رفته که فلسطین ۱۰۰ سال است که در اشغال رژیم غاصب صهیونیستی بوده و از حق صلح و آزادی برخوردار است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی یادآور شد:در ۴۱ روز گذشته از زمان جنگ تا به امروز، ۳۷ هزار تن بمب علیه نوار غزه استفاده شده که معادل قدرت ۴ بمب اتمی است.ما به عنوان مردم مسلمان وظیفه داریم بر اساس نص صریح قرآن عدالت را برپا کنیم.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، با ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید بسیج دانشگاه‌های کشور گفت: بسیج چشمه الهام، آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و حتی امت اسلام است که با کمک آن پیچیده‌ترین و بحرانی‌ترین مسايل جامعه با آن آسان می‌شود.
وی ادامه داد: اگر به تاریخ پرتراکم این نهاد نیرومند نگاه کنیم، از ابتدا تا به امروز بسیج با عنصر پیشگامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان‌داری از آن حماسه باشکوه دفاع مقدس که راه را بر ائتلاف بزرگ تاریخ بست، راه غلبه را از درهم تنیدگی امپراطوری‌های بی‌نظیر تاریخ حیات بشر بست و اذن غلبه به مستکبران نداد، سیاست‌ها، راهبردها، امیدها و آرزوهای آن‌ها را در درون حرکات عجیب و شگفت انگیز خود دفن کرد.
وی با تاکید بر اینکه نام بسیج همه جا مترادف یک شکوه بی‌نظیر و پیروزی قطعی است افزود: بسیجی‌ها هنگام بلایا نخستین انسان‌هایی بوده و هستند که داوطلبانه و فداکارانه در لحظه‌های سخت همچون سیل، آتش‌سوزی، زلزله، برف‌های سنگین، کرونا، زدودن فقر، غبار محرومیت و اندوه افسردگی به داد مردم ما رسیدند.
سلامی با بیان اینکه، می‌توان بسیج را به نوعی یک تجسم انسانی از نزول نصرت‌های الهی بر مردمان این سرزمین و حتی سرزمین‌های دیگر دانست، افزود: شما می‌توانید رد پای بسیجی‌ها را در شرق مدیترانه و شامات برای دفاع از نوامیس مسلمین مشاهده کنید. بسیاری از پیکرهای بسیجیان ما از دوردست آمد، آن‌ها که مدافعان حرم نام گرفتند. اما، این حرم فقط بقاء متبرکه آن بلاد نبود بلکه آبرو، حیثیت، عرض، کرامت و شرف مسلمانان بود. آن‌ها به آنجا رفته بودند تا مسلمانان عزیز از سوریه و دیگر سرزمین‌های همجوار آن به خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره نشوند.
  فرمانده سپاه پاسداران  با ذکر این نکته که دامنه و قلمرو بسیج جهانی است خاطر نشان کرد:بسیج ممکن است در نقاطی عمل کند اما شعاع  میدان جاذبه و تاثیر ان جهانی است.
وی ادامه داد: بسیج در میدان معادلات سیاسی و گاه نقشه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد. این تفکر گسترش یافته از مرزها عبور کرده و جوانان کشورهای اسلامی را با منطق، آرمان‌ها و رسالت‌های خود آشنا کرده است و آنان را همانند جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، سرزمین، مجد، عظمت، شکوه و آرامش خود آماده کرده است.
سرلشکر سلامی، اظهار کرد: امروز ما با آرایه به هم پیوسته‌ای از بسیج در سرزمین‌های مختلف مواجه هستیم. انفصال به اتصال تبدیل شده است و آرمان‌ها یکپارچه و هماهنگ عمل می‌کنند، از فلسطین و غزه تا کرانه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و ایران شما همه جا یک الگو، تفکر، اندیشه و آرمان مشاهده می‌کنید. این پیوستگی جزو اساسی‌ترین دستاوردهای بزرگی است که سال‌های اخیر حاصل شده است.
وی افزود: جهان اسلام مفهومی واقعی در صفحه زمین یافته است. یعنی جهان اسلام از یک مفهوم ساده در ادبیات سیاسی و یک واژه در نقشه جغرافیای سیاسی جهان به یک واقعیت کاملاً مجسم عینیت‌یافته و قابل عمل روی زمین تبدیل شده است. این به معنای آن است که جهان اسلام علاوه بر حاکمیت در حال تجدید بنای یک قدرت عظیم در سطح منطقه غرب آسیا، خلیج فارس و شرق آسیا است و نقطه توقفی بر این تفکر و اندیشه وجود ندارد.
فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اساتید علم‌داران علم در جامعه هستند گفت: راه قوی شدن ما از راه علم صورت می‌گیرد و دانایی و حکمت عناصر اصلی پیشرفت ما در جهان است.
وی ادامه داد: اساتید نقش پیشرانی و پیشگامی در  قوی ساختن ایران دارند چراکه جوانانی که برای امروز و آینده آماده می شوند در دانشگاه ساخته می‌شوند.

 


14:31 - سه شنبه 30 آبان 1402    /    شماره خبر : 21381    /    تعداد نمايش خبر : 271