[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21389   , 1403/02/31


برگزاری مراسم نکوداشت «دکتر نهله غروی» استاد علوم قرآن و حدیث دانشگاه تربیت مدرس


در این مراسم که با حضورقائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، اساتید و مسئولان بسیج این  دانشگاه و برخی اساتید دانشگاه تهران حضور داشتند، ازجایگاه علمی، فعالیت‌ها و تلاش‌های دکتر نهله غروری در آستانه بازنشستگی وی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم دکتر محسن ایمانی رئیس دانشکده علوم انسانی ضمن تبریک میلادحضرت زینب(س) با قدردانی از زحمات دکتر غروی گفت: معلم باید عالم بوده و در ارائه علم و دانش پاسخگوباشد. دکتر غروی هر آنچه که یک استاد برای حضور در دانشکده لازم دارد برخوردار بوده و از جمله اساتیدی هستند که همه دانشجویان و اساتید بر اخلاقیات و دیانت ایشان صحه گذاشته و با اشتیاق در کلاس‌های درس ایشان حاضر می‌شدند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های دکتر غروی در دانشکده علوم انسانی و اقدامات وی در راه‌اندازی و مدیریت گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس و مدیریت کتابخانه این دانشگاه افزود: مسئولیت کتابخانه علوم انسانی آخرین مسئولیت ایشان در این دانشکده است و بنده به نوبه خود از زحمات ایشان در سنوات مختلف در دانشگاه تشکر کرده و برای ایشان در آغاز فصل جدید زندگیشان آرزوی موفقیت دارم.

دکتر طوبی شاکری مدیر گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس نیز با تاکید بر فضايل و علم دکتر غروی خاطر نشان کرد: بنده با واسطه دو استاد، شاگرد مرحوم علامه نائینی، پدر بزرگ خانم دکتر غروی بودم و فضايل بسیاری را از ایشان شنیده بودم. پس از ورود به دانشگاه تربیت مدرس در سال ۸۶ و آشنایی با نوه ایشان؛ خانم دکتر غروی نائینی تجسم فضال علامه نائینی را در ایشان دیدم.

سید مهدی ساداتی نژاد رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با حضور در مراسم نکوداشت دکتر غروی با بیان اینکه ما باید سرمایه‌های خود را گرامی بداریم تصریح کرد: دکتر غروی از نسل دانشمند فرزانه مرحوم علامه نائینی هستند و این برای ما باعث افتخار است.هرچند بازنشستگی ایشان برای دانشگاه به نوعی خسارت محسوب می‌شود اما امیدواریم ایشان همچنان ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کرده و بتوانیم از تحقیقات علمی ایشان بهره‌مند شویم.

دکتر محمد جواد هراتی قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی نیز با شرکت در مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه گفت: به لحاظ شخصی به حال کسانی که عمر خود را صرف خدمت به قرآن می‌کنند غبطه می‌خورم. امیدوارم همه ما بتوانیم همانند خانم دکتر غروی در راه دین و خدمت به قرآن و اهل بیت قدم برداریم.

دکترعلی شمس الدینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه و معاون دانشکده علوم انسانی طی سخنانی اظهار داشت: روحیه انقلابی و اندیشه ایشان برکسی پوشیده نیست و من ایشان را همکار خود در بسیج می‌دانم. ما تاکنون ازبرکات حضور و خدمات ایشان به بسیج بسیار بهره‌مند شدیم و امیدوارم دانشگاه تا سال‌های طولانی از فیض حضور و وجود این استادد گرانقدر بهره ببرد.

دکتر الحانی عضو هیأت علمی گروه پرستاری و معاون بسیج اساتید بانوان دانشگاه تربیت مدرس نیز با اشاره به تاکید تدبر در قرآن خاطر نشان کرد: تدبر و تفکر در قرآن اگر در جمع اتفاق بیوفتد بسیار با ارزش است. خانم دکتر غروی نیز چه با حضور در کلاس‌های درس و چه شرکت در جلسات تفسیر قرآن اساتید بسیار اثرگذار بوده‌اند.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یاد بود از سوی مسئولان حاضر در جلسه به دکتر غروی اهدا شد



08:16 - چهارشنبه 1 آذر 1402    /    شماره خبر : 21389    /    تعداد نمايش خبر : 185