[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21438   , 1403/02/20


تشریح روند برگزاری رویداد شب علم در نشست شورای دانشگاه

وی اشاعه و ترویج علم در سطح جامعه را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: ترویج علم در سطح جامعه باعث ایجاد و گسترش نگرش و بینش علمی در جامعه و مردم می شود که بسیار مهم است و باعث فرهنگ سازی در سطح جامعه خواهد شد.
وی رویداد شب علم را در راستای اشاعه علم در جامعه عنوان کرد و گفت: این رویداد در سه بخش سالن،‌ نمایشگاه و برنامه های جانبی برگزار شد که در بخش سالن، 8 سخنرانی علمی برگزار گردید و در بخش نمایشگاهی در 18 غرفه برپاشده 30 برنامه اجرا شد و استقبال بسیار خوبی از این برنامه به عمل آمد . در این رویداد 1216 نفر ثبت نام کردند و آمار شرکت کنندگان در برنامه از این تعداد نیز بالاتر بود.
دکتر عبداله زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: شعار هفته پژوهش امسال دانشگاه،' پژوهش در خدمت جامعه ' است که در این راستا باید تلاش کنیم تولید علم در راستای نیاز جامعه باشد و علم تولیدی در دانشکده ها در این راستا انجام گیرد.
وی افزود: برنامه هفته پژوهش در دانشکده های مختلف برگزار می شود که از تاریخ 14 تا 22 آذرماه در پردیس های مختلف برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی و فناوری گفت: برنامه های هفته پژوهش لازم است با محوریت کارآفرینی و مهارت آموزی باشد و بحث ها و سخنرانی ها حول محور پژوهش در خدمت جامعه انجام شود. همچنین از دانشجویان و دانش آموختگان در این برنامه استفاده شود و منابع مالی نیز از خارج از دانشگاه جذب گردد.
وی خاطر نشان ساخت: پس از پایان هفته پژوهش، فعالیت های دانشکده ها در برگزاری برنامه های این هفته مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتایج آن اعلام خواهد شد.
دکتر عبداله زاده افزود: حجم پژوهش، ‌تعداد مقالات در نشریات برتر، ‌تعداد استناد به مقالات، تعداد همکاری در انتشار مقالات بین المللی،‌ تعداد هم انتشاری و ثبت اختراع بین المللی از جمله شاخص های انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه می باشد.
در ادامه نشست حجت الاسلام ساداتی نژاد به ارائه گزارشی از برگزاری آیین اختتامیه مهرواره 'برای ایران' در دانشگاه تربیت مدرس پرداخت و بر اهمیت ترویج گروه های جهادی و مراکز خیریه و نیکوکاری در دانشگاه تأکید کرد.


13:44 - دوشنبه 6 آذر 1402    /    شماره خبر : 21438    /    تعداد نمايش خبر : 135