[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21440   , 1403/02/20


تجلیل از سرآمدان علمی دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای دانشگاه

رییس دانشگاه با اشاره به رشد علمی دانشگاه طی 2 سال اخیر خاطر نشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس در سال 1401 در نظام رتبه بندی سایماگو 71 رتبه ، در نظام us news  49 رتبه و در لایدن نیز 4 رتبه صعود داشته است.
وی گفت: در سال 1399 دانشگاه رتبه پنجم کشور را در میان دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم داشت که در سال 1401 این رتبه به رتبه دوم در میان دانشگاه های وزارت علوم و رتبه 3 در میان دانشگاههای وزارت علوم و وزارت بهداشت ارتقا یافت.
وی ضمن تقدیر و تشکر از سرآمدان علمی دانشگاه و تبریک به مناسبت کسب رتبه اول سرآمدی کشور این افتخارات را نتیجه پشتکار و تلاش همه اساتید توانمند، دانشجویان پرتلاش و کارمندان شریف دانشگاه عنوان کرد.
در ادامه نشست دکتر موسوی ، دکتر مرسلی و دکت ریاحی بختیاری سرآمدان علمی دانشگاه در سال 1402 با حضور در جایگاه ضمن تقدیر و تشکر از رییس و مسئولان دانشگاه به جهت حمایت از پژوهش و پژوهشگران دانشگاه، به بیان نظرات و دیدگاه های خود برای رشد و ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه و کشور پرداختند.
دکتر موسوی در این نشست به بیان مطالبی از قبیل همکاری علمی با سایر کشورها و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی آنان برای تحقیق و  پژوهش و اهمیت حفظ دانش آموختگان در کشور  پرداخت.
دکتر مرسلی در سخنانی به تشریح انتخاب سرآمدان علمی پرداخت و کیفیت پژوهش و چاپ انها در مجلات برتر دنیا را در این خصوص حائز اهمیت خواند.
وی همچنین بر اهمیت جذب اعضای هیات علمی جوان و پیشگیری از مشکل کمبود اعضای هیات علمی دانشگاه طی سال های آتی با توجه به بازنشسته شدن تدریجی اساتید قدیمی تاکید کرد.
دکتر ریاحی نیز در این نشست در خصوص اهمیت ترویج و اشاعه علم در جامعه سخن گفت و تصریح کرد: نتایج حاصل از تحقیقات باید اجرایی شود تا سبب ارتقا و توسعه گردد و در این راستا با برگزاری رویدادهایی مانند شب علم در سطح بالاتر و در جهت تعامل با سازمان ها و نهادهای مرتبط با تحقیقات اساتید،‌ می توان تعامل و همکاری بیشتری را با این سازمان ها ایجاد کرد تا نتایج تحقیقات در سطح کاربردی به ثمر بنشیند.
در پایان مراسم دکتر دانشجو لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به سرآمدان علمی دانشگاه اهدا نمود.

 

 


13:52 - دوشنبه 6 آذر 1402    /    شماره خبر : 21440    /    تعداد نمايش خبر : 223