[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21460   , 1403/02/20


برگزاری مجمع عمومی اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه با حضور مدیر روابط علمی و بین المللی دانشگاه

این جلسه به منظور بررسی ظرفیت های موجود در همکاری های بین المللی دانشگاه با حضور اساتید، اعضای هیأت علمی و مدیر روابط علمی و بین المللي دانشگاه برگزار شد.
دکتر ملک فر،رئیس دانشکده علوم پایه با تبریک به اساتید برگزیده دانشگاه تربیت مدرس به عنوان سرآمدان برتر کشور خاطر نشان کرد: اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تلاش های فراوانی برای فراهم کردن زیر ساخت ها برای رسیدن دانشگاه تربیت مدرس به جایگاه برتر علمی در کشور انجام می دهند. از این رو با توجه به این مسئله و تلاش شبانه روزی اساتید و دانشجویان، توجه به ارتباطات بین المللی حائز اهمیت است و باید از این فرصت ها استفاده بهینه کرد.
وی با اشاره به پیشرفت آموزش های مجازی در دانشگاه و کاربرد آن در مسیر ارتباطات بین المللی به برگزاری کنفرانس ها، بازدید های علمی و انجام پروژه های مشترک تاکید کرد.
دکتر عبدالامیر علامه، مدیر روابط علمی و بین المللی دانشگاه به عنوان مدعو این جلسه به تشریح فعالیت های این واحد در دو بخش بین‌الملل و دانشجویی پرداخت.
وی اهداف واحد بین الملل دانشگاه را افزایش تعداد دانشجویان و افزایش ملیت های مختلف دانست و تاکید کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد دانشجویان بین الملل ما، عراقی، ۳۵ درصد افغانستانی و ۳۰ درصد هم از سایر کشورها هستند.
وی  تصریح کرد: اولین هدف ما از جذب دانشجوی خارجی استفاده از پتانسیل دانشگاه برای تربیت و آموزش نیروی انسانی است.
دکتر علامه همچنین از حمایت وزارت علوم،بهداشت و سازمان امور دانشجویان در این زمینه خبر داد و گفت: بین المللی کردن دانشگاه یک ضرورت است و در این راستا نهادهای مختلفی اعلام آمادگی کردند که ما باید از حمایت آنها و پتانسیل موجود در دانشگاه استفاده کنیم‌.
وی در ادامه به ظرفیت های موجود در همکاری های بین المللی اشاره کرد و افزود: از گذشته تا الان بیش از ۱۰۰ تفاهم نامه با ۱۰۰ دانشگاه دنیا از کشورهای آمریکایی تا اروپایی و آسیایی بسته شده  که اکثر تاریخ همکاری آنها به اتمام رسیده  است.در این بین به دلیل وجود تحریم ها آمریکا و کشورهای اروپایی رغبت چندانی برای تمدید قرار داد با ما ندارند.اما با این حال با برخی از این کشورها قراردادهایی را تمدید کرده ایم.
مدیر روابط علمی بین المللی ادامه داد: ما  بر اساس اهداف جمهوری اسلامی ایران گرایش به کشورهای همسایه و مسلمان پیدا کردیم و در طی دو سال اخیر با کشورهای شرقی مانند چین، روسیه وآسیای میانه تفاهم نامه هایی منعقد کردیم و در حال حاضر از دو سال گذشته تا کنون، ۲۳  تفاهم نامه با ۲۳ دانشگاه از کشورهای مختلف زیر نظر شواری عالی روابط بین المللی منعقد کردیم.
دکتر علامه با بیان ۶ تفاهم نامه فعال با کشور روسیه گفت: در برخی از این تفاهم نامه ها گسترش زبان روسی و فارسی مد نظر قرار گرفته است. بر این اساس مقرر شده در دانشکده علوم انسانی، تدریس زبان روسی  راه اندازی شده و آزمون هایی در این رشته همانند آیلتس در کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود.
مدیر روابط علمی بین المللی با یادآوری حضور دانشگاه تربیت مدرس در نمایشگاه بین المللی کشور چین، به انعقاد تفاهم نامه هایی با دانشگاه های برتر این کشور در حوزه های منابع طبیعی، جنگلداری و حوزه فناوری نانو اشاره کرد.
وی همچنین با ذکر اشتراکات فرهنگی فراوان با کشور عراق یادآور شد: در حال حاضر با رؤسای ۷ دانشگاه عراق در زمینه های مختلف از جمله کنترل کیفیت علمی دانشجویان پذیرش شده از سوی این کشور مذاکراتی صورت گرفته است.
 دکتر علامه ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با دو دانشگاه بصره و بغداد یک دوره فشرده تدریس دوره ' صلاحیت دروس مدرسی' به زبان انگلیسی برای اساتید آن دانشگاه ها خواهیم داشت که به زودی اجرا خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به طرح های؛ سزامی، آیسته، سرن و بانک توسعه اسلامی به عنوان فرصت های همکاری های بی المللی، به بیان جزئیاتی درباره این طرح ها پرداخت.
در پایان اساتید حاضر در جلسه، به بیان نظرات، مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.


11:56 - سه شنبه 7 آذر 1402    /    شماره خبر : 21460    /    تعداد نمايش خبر : 193