[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21602   , 1403/02/20


موسسه ISC اعلام کرد؛
42 عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان پژوهشگران پراستناد حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری


بر اساس اعلام ISC ، تعداد 424 پژوهشگر در زمره پژوهشگران پر استناد برتر حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری قرار دارند و دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و اصفهان دارای بیشترین تعداد پژوهشگران پر استناد علوم انسانی می باشند.

با توجه به اهمیت تحقیقات در حوزه علوم انسانی، مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در راستای رسالت خود که رصد و پایش علم و فناوری کشور و جهان اسلام است، به‌طور سالانه با اتکا به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود، اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری می‌کند که در این گزارش، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۱) معرفی‌شده‌اند.

این تحلیل با شناسایی فهرستی از پر استنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری آغاز می‌شود. در مرحله بعد، ابهام‌زدایی و یکدست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود، انجام می‌پذیرد. پژوهشگران در هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی به‌عنوان پژوهشگران پر استناد گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری در نظر گرفته می‌شوند. معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

تعداد ۴۲۴ نفر پژوهشگر پر استناد در گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه‌ موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری دسته‌بندی شدند.

در گزارش پیشین در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) مؤسسه (ISC)، تعداد ۳۳۳ پژوهشگر به‌عنوان پژوهشگر پر استناد این حوزه معرفی‌شده بودند که در سال جاری شاهد رشد ۲۷ درصدی پژوهشگران هستیم.



 



تعداد پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری هر دانشگاه، به تفکیک  از اینجا قابل مشاهده است.

اسامی اساتید پراستناد دانشگاه تربیت مدرس



10:20 - شنبه 18 آذر 1402    /    شماره خبر : 21602    /    تعداد نمايش خبر : 275