[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21677   , 1403/02/19


انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تربیت مدرس و وزارت امور اقتصادی و دارایی


همایش دو روزه « اقتصاد ایران ؛ اصلاح ساختارها، رفع ناترازی‌ها و نقش آفرینی نوین در عرصه بین‌الملل » در سالن اجلاس سران مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد. در روز نخست این همایش،  تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه تربیت مدرس و وزارت امور اقتصادی و دارایی منعقد گردید.

در افتتاحیه همایش که روز سه شنبه  20 آذر ماه  برگزار شد، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، دکتر داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص مسائل اقتصاد ایران و راهکارهای تحولی برای اصلاح ناترازی ها تاکید داشتند.

در پنل افتتاحیه همایش تحت عنوان بحث و بررسی پیرامون کلیات ناترازی‌های اقتصاد ایران، دکتر پرستو محمدی رییس پژوهشکده اقتصاد از دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرد.  در این پنل، وی در خصوص عوامل عمده ناترازی بانکی و نقش شکاف نرخ تورم و نرخ سود سپرده ها که ناشی از عدم اجرای صحیح عقود اسلامی هست در ایجاد این ناترازی تاکید کرد و دارایی های منجمد بانکی، عدم تمایل مردم به سپرده گذاری بلندمدت، و افزایش مطالبات غیرجاری بانکها را پیامد آشکار آن برشمرد .

وی با توجه به افزایش غیر متعارف نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخلی بر بکارگیری راهکارهای غیر سنتی، خلاقانه، مبتکرانه، پرزحمت غیر اعتباری، مشارکتی و غیر تورمی تاکید کرد و چند مورد از این راهکارها را بیان نمود.

پس از سخنرانی اعضای پنل، تفاهم نامه همکاری مشترک ميان وزارت امور اقتصادی و دارایی و دانشگاه تربيت مدرس با امضای دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی  و دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه منعقد گردید.

 



 

 



 



 



 



17:07 - دوشنبه 20 آذر 1402    /    شماره خبر : 21677    /    تعداد نمايش خبر : 305