[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21809   , 1403/02/19


دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین‌های رتبه‌بندی پایداری «کیو اس»


رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.» در تازه‌ترین ویرایش خود،  نام ۱۴۰۰ مؤسسه برتر جهان را منتشر کرده است تا تأثیر زیست‌محیطی و اجتماعی آنها را نشان دهد بر این اساس،  ۱۱ مؤسسه ایرانی در میان پایدارترین‌های جهان جای گرفته‌اند که دانشگاه تربیت مدرس موفق شده است در رتبه 3 کشور و 1051-1100 جهانی قرار گیرد.

هدف این نظام رتبه‌بندی نشان دادن توجه مؤسسه‌ها به توسعه پایدار، به ویژه در زمینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی است. در این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌های جهان در سه حوزه تأثیر اجتماعی (۴۵ درصد امتیاز)، تأثیر زیست‌محیطی (۴۵ درصد امتیاز) و حاکمیت (۱۰ درصد امتیاز) و بر پایه هشت لنز عملکردی ارزیابی می‌شوند، که این این هشت لنز «برابری»، «تبادل دانش»، «تأثیر آموزش»، «اشتغال‌پذیری و فرصت‌ها»، و «بهداشت و بهزیستی»، «پایداری زیست‌محیطی»، «آموزش زیست‌محیطی»، و «پژوهش زیست‌محیطی» هستند. پنج لنز عملکردی نخست زیرمجموعه حوزه تأثیر اجتماعی و سه لنز پایانی زیرمجموعه حوزه تأثیر زیست‌محیطی هستند.

بر پایه گزارش سال ۲۰۲۳ «کیو. اس.»، دانشگاه «University of Toronto» پیشگام جهان است و «University of California, Berkeley: UCB»، «University of Manchester»، «University of British Columbia»، «University of Auckland»، «Imperial College London»، «University of Sydney»، «Lund University»، «University of Melbourne»، و «Western University» در جایگاه دوم تا دهم هستند.



10:53 - چهارشنبه 29 آذر 1402    /    شماره خبر : 21809    /    تعداد نمايش خبر : 213