[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21813   , 1403/02/31


برگزاری نشست تخصصی در حوزه دام و طیور

به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی در حوزه علوم دام و طیور با عنوان "اهمیت مرغ لاین آرین؛ چالشها و راه‌کارها" روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در محل پردیس و با همکاری انجمن‌های علمی دام و طیور برگزار شد.
در این جلسه که با ارائه دکتر عبدالله حسینی دانشیار مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور و مهندس مهدی خداوردی کارشناس ارشد علوم طیور و کارشناس حوزه اقتصاد مقاومتی همراه بود، جمعی از اساتید علوم دام و طیور، دانشجویان و افراد فعال در حوزه پرورش مرغ گوشتی به صورت حضوری و مجازی حضور داشتند و در این نشست بر اهمیت مرغ لاین آرین به عنوان راهکاری برای حفظ و ارتقای امنیت غذایی کشور در شرایط مختلف (و به‌ویژه در مواجهه با تحریم‌ها) و کمک به مباحث پدافند غیرعامل اشاره شد. همچنین، نتایج تحقیقات مختلف انجام‌شده درباره مقایسه مرغ آرین با لاین‌های تجاری دیگر مانند راس و کاب ارائه گردید.
دیدگاه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مورد این سویه، چالش‌های رخ‌داده طی سال‌های اخیر، و برخی راه‌کارهای بهبود وضعیت و جایگاه این سویه ارزشمند در کشور از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد. در پایان، طرح دیدگاه‌ها و پرسش و پاسخ با مشارکت حاضرین در سالن و شرکت‌کنندگان مجازی انجام گرفت.


14:11 - چهارشنبه 29 آذر 1402    /    شماره خبر : 21813    /    تعداد نمايش خبر : 76