[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21856   , 1403/02/20


گزارش عملکرد پارک علم و فناوری مدرس در نشست شورای دانشگاه ارائه شد

دکتر نادری منش با اشاره به اهمیت نقش پارک های دانشگاهی در دانشگاههای نسل چهارم اظهار داشت: بدون شک دانشگاه تربیت مدرس یکی از دانشگاههای نسل 4  است که بعد از سال 1400 کشور ما به آن ورود کرده است و این دانشگاه از مرحله آموزش، ‌پژوهش و کارآفرینی به خوبی گذشته و وارد مرحله پاسخگویی به نیاز اجتماعی شده است و در این راستا نیاز داخلی کشور در نوع دانشی که خلق می کند لحاظ می شود. در این فضا باید پارک های دانشگاهی نیز شکل بگیرد و در حال حاضر در کشور 13 پارک دانشگاهی وجود دارد که یکی از ابزارهای جدی توسعه و رشد خواهند بود.
رییس پارک علم و فناوری مدرس به وظایف مهم پارک ها اشاره و تقویت زیست بوم کارآفرینی دانشگاه، ‌تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و بسترسازی بلوغ شرکت های فناور و دانش بنیان را از جمله این وظایف عنوان کرد.
وی گفت: پارک دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول پارک های دانشگاهی را از نظر تنوع و ایجاد زیرساخت ها دارد و از نظر ساختاری پارک علم و فناوری مدرس؛ مرکز کارآفرینی،‌ مرکز شتابدهی و مرکز رشد را ایجاد نموده است .
دکتر نادری منش تصریح کرد: از 170 شرکت حاضردر پارک علم و فناوری مدرس،‌59  شرکت از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه تاسیس شده اند و تعداد شرکت های زایشی مستقر در موسسات نیز 31 مورد بوده است. در حال حاضر 60 شرکت شامل 29 مرکز شد و 31 موسسه در پارک مستقر هستند .
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه یادآور شد: 1915 نیروی انسانی در واحدهای فناوری پارک مشغول به فعالیت هستند که 1470 نفر از آنها به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.
ی میزان درخواست برای پذیرش در یک مجموعه را نشان از روند رو به رشد آن توصیف کرد و گفت: در حال حاضر درخواست های متعددی برای استقرار در پارک وجود دارد که در مجموع 210 نفر متقاضی این امر هستند. و هم اکنون 61 شرکت مستقر و 12 شرکت غیر مستقر در پارک داریم.
دکتر نادری منش با اشاره به ارتقای پارک علم و فناوری مدرس به پارک های در حال توسعه خاطر نشان ساخت: 3 مرحله برای پارک ها در نظر گرفته شده است که شامل پارک های در حال تاسیس،‌ در حال توسعه و توسعه یافته می باشد و پارک علم و فناوری مدرس به عنوان اولین پارک دانشگاهی کشور توانست به پارک در حال توسعه ارتقا یابد.
وی افزود: همچنین پیرو تفاهم نامه با وزارت بهداشت،‌ پارک علم و فناوری مدرس به عنوان تنها پارک دانشگاهی با عنوان پارک سلامت، مجوز فعالیت با وزارت بهداشت را دریافت کرد و تنها پارک دانشگاهی کشور است که با وزارت خانه های علوم و بهداشت همکاری دارد.
رییس پارک علم و فناوری مدرس تصریح کرد: در راستای فعالیت های زیست بوم کارآفرینی مدارس کارآفرینی از سوی پارک فعال شد و این مدارس در قالب سه طرح الف ( با همکاری دانشکده مهندسی صنایع) ،‌ب ( با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد) و ج ( با همکاری دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی) ویژه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه های کشور برنامه ریزی و اجرا شد.
وی به طرح رویش هسته های فناور اشاره کرد و گفت: در این طرح بیش از 130 پایان نامه و رساله دانشجویان مورد حمایت قرار گرفت و در طرح دستیار فناوری که دانشگاهیان را به شرکت های مختلف معرفی کردیم،  15 درصد توانستند جذب شرکت ها شوند که آمار بسیار خوبی است.


13:38 - دوشنبه 4 دی 1402    /    شماره خبر : 21856    /    تعداد نمايش خبر : 125