[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21858   , 1403/02/20


لزوم ایجاد فضای علمی کنشگری سیاسی در دانشگاه در ایام انتخابات مجلس

رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از اعضای هیات علمی خواست، دانشگاهیان را برای شرکت در انتخابات ترغیب نمایند.

وي گفت: قطعا شرط مشارکت حداکثری در انتخابات،‌ فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای آن است. ما معتقد به رقابت منطقی قانونی در فضای کنشگری سیاسی با افکار متفاوت هستیم و باید بپذیریم راه تحول و دگرگونی، کنشگری سیاسی قانونمند است.
وی افزود: برای مشارکت حداکثری افراد در انتخابات، باید بزرگان جناح ها و افکار سیاسی مختلف که معتقد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و معتقد به مردم سالاری و دموکراسی هستند حضور داشته باشند تا در فضای رقابت سالم،  افراد با سلایق مختلف شرکت کنند و این امر قطعا به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
دکتر دانشجو تصریح کرد: در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری دفتر نهاد رهبری می توانند فضا را به سمتی سوق دهند که با برگزاری جلسات و نشست های پرسش و پاسخ و ... امکان اظهار نظرهای متفاوت در فضای دانشگاه فراهم گردد و در یک فضای علمی و فرهیختگی و دانشگاهی و به دور از هیاهو، نظرات و دیدگاههای مختلف سیاسی بیان گردد و بتوانیم با ایجاد بستری مناسب به خواسته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مشارکت حداکثری در انتخابات جامه عمل بپوشانیم.


13:43 - دوشنبه 4 دی 1402    /    شماره خبر : 21858    /    تعداد نمايش خبر : 163